لیلی اورنگی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۱.۱۸ برابر و از نظر وزنی هم ۲۷ درصد افزایش داشته است.

وی عمده محصولات صادراتی از گمرکات استان را در این مدت چدن آهن و فولاد ، مواد پلاستیکی ، سوخت های معدنی ، روغن های معدنی ، میوه ، مس ، ماشین آلات و وسایل مکانیکی ،شیشه و مصنوعات شیشه ای و فرآورده های غلات عنوان کرد و افزود: ۸۰ درصد کالاهای صادراتی از گمرکات استان به کشورهای ترکیه ، عراق ، ارمنستان، گرجستان و چین بوده است.

دبیر ستاد هماهنگی تجارت فرامرزی آذربایجان شرقی همچنین گفت: در هفت ماهه امسال بیش از ۳۱۱ هزار تن به ارزش افزون بر ۷۰۰ میلیون دلار کالا از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است.

وی ادامه داد : این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و دلاری به ترتیب ۷۴ و ۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: بیش از ۷۰ درصد کالاهای وارداتی از گمرکات استان شامل توتون و تنباکو ، ماشین آلات و وسایل مکانیکی ، گوشت و احشای خوراکی ، کاغذ و مقوا ، مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد ، چدن آهن و فولاد ، کاکائو و فرآورده های آن ، خمیر چوب ، چوب و اشیاء چوبی و ماشین آلات و دستگاه های برقی است.

اورنگی اضافه کرد: بیش از نیمی از این کالاها از کشورهای ترکیه ، امارات متحده عربی ، آلمان ، چین و گرجستان وارد شده است.

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی درآمدهای وصولی گمرکات استان در هفت ماهه گذشته را افزون برسه هزار و ۷۰۰میلیارد ریال اعلام کرد که این رقم نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۲۳ درصد رشد داشته است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.