محمدرضا پورمحمدی جمعه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۳۰ واحد مسکونی در روستای ورنکش ۱۰۰ درصد تخریب شده و بقیه واحدهای مسکونی تا ۷۰ درصد آسیب دیده است.  

وی افزود: اسکان اضطراری مردم در ۲ مدرسه و یک فضای روباز با برپایی چادرهای هلال احمر انجام شده و از ۵۰۰ مراجعه کننده به بیمارستان ها و اورژانس تنها ۱۳ نفر از مصدومان در بیمارستان بستری هستند و بقیه سرپایی مداوا و مرخص شدند.  

پورمحمدی ادامه داد: شکستگی لوله های گاز نیز پیش از ظهر امروز برطرف شده و به لحاظ برق و آب نیز مشکلی در مناطق زلزله زده وجود ندارد و به طور کلی منطقه به شرایط عادی برگشته است بر این اساس از مردم می خواهیم از مراجعه غیرضرور به مناطق اجتناب کنند و کمک های خود را به فرمانداری های شهرستان ها و هلال احمر تحویل دهند.  

به گزارش ایرنا، بامداد امروز نیز زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (جمعه) حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند که تا کنون حدود ۷۰ پس لرزه داشته است.

مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران اعلام کرد: این زلزله در عمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

شدت این زمین لرزه به حدی بود که استان‌های آذربایجان غربی، گیلان، ‌ زنجان و اردبیل را نیز لرزاند.

تاکنون ۶ نفر بر اثر این زمین لرزه جان خود را از دست داده اند و بیش از ۳۰۰ نفر مصدوم شده اند که ۱۳ نفر از مصدومان بستری و مابقی به صورت سرپایی مداوا شدند.

تَرْک یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی در شمال غرب ایران است. این شهر مرکز دهستان کندوان و بخش کندوان شهرستان میانه می‌باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.