محمدباقر هنر بر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۴۰ واحد مسکونی به طور کامل در روستای ورنکش میانه آسیب دیدند و روستای ورزقان به همراه پنج روستای دیگر بیشترین خسارت را متحمل شده اند.  

وی افزود: زلزله ۵.۹ ریشتری ترک میانه تاکنون ۶ فوتی و ۳۳۵ مصدوم بر جای گذاشته و ۴۰۰ واحد مسکونی در مجموع آسیب دیده است.

هنربر ادامه داد: ۲۲ نفر از مصدومان بستری شدند و بقیه به صورت سرپایی مداوا و مرخص شدند.  

وی گفت: از ۸۰ روستای زلزله‌زده در آذربایجان شرقی بیش از ۷۸ روستا ارزیابی شده اند و تیم های امدادی همچنان با سرعت به کمک رسانی و ارزیابی خود ادامه می دهند.  

وی یادآور شد: اسکان اضطراری زلزله زده ها انجام شده و تخلیه اضطراری روستاها نیز به پایان رسیده است ضمن اینکه استان های معین نیز در آماده باش کامل هستند.  

هنربر گفت: استاندار آذربایجان شرقی نیز به همراه اعضا ستاد مدیریت بحران استان در منطقه حضور دارند و از نظر بر نحوه امدادرسانی به زلزله زدگان نظارت دارند.

سردار عابدین خرم فرمانده سپاه عاشورا نیز با حضور در مناطق زلزله زده میانه گفت: دستگاه های اجرایی در منطقه حضور دارند و تمام امکانات سپاه برای امدادرسانی به مردم بسیج شده است بر این اساس نگرانی خاصی وجود ندارد.

زلزله ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (جمعه) حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند که این زلزله در استان های آذربایجان غربی، گیلان، ‌زنجان و اردبیل نیز احساس شده است.  

به گزارش مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، این زلزله در عمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زلزله در موقعیت ۴۷.۶۴ عرض شمالی و ۳۷.۷۶ طول شرقی ثبت شده است.

تَرْک یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی در شمال غرب ایران است. این شهر مرکز دهستان کندوان و بخش کندوان شهرستان میانه می‌باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.