محمدرضا پورمحمدی در آیین افتتاح پردیس سینمایی مجتمع تجاری لاله پارک تبریز اظهار داشت: افزایش فضاهای فرهنگی گام مهمی در راستای توسعه‌ فرهنگی محسوب می‌شود و این افزایش فیزیکی و سخت‌افزاری باید با ارتقای محتوا و گسترش نرم‌افزاری در حوزه‌ِ فرهنگ همراه باشد.

وی سرمایه‌گذاری در حوزه‌ فرهنگ و هنر را دیربازده اما ماندگار عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه‌ فرهنگ و هنر زمان‌بر است و در طولانی مدت ثمر می‌دهد.

استاندار آذربایجان‌شرقی حضور و اهتمام بخش خصوصی برای توسعهِ فضاهای فرهنگی را ارزشمند برشمرد و تاکید کرد: هم‌افزایی و همراهی بخش خصوصی موجب اعتلای شاخص‌های توسعه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی هم گفت: امروز برخلاف گذشته آمار نشان می دهد که بخش فرهنگ و هنر فقط بخش هزینه‌بر نیست بلکه از لحاظ اقتصادی توجیه دارد.

محمد محمدپور با یادآوری اینکه بیش از ۵ هزار صندلی در زمان دولت تدبیر و امید به تعداد صندلی های سینماهای استان اضافه شده است، گفت: در سال ۹۷ مخاطبان سینما به ۵۶۷ هزار نفر در استان می‌رسید و حدود ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروش سینماهای استان بود که این آمار در ۶ ماهه اول سال جاری به ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: سینمای استان طی چندین سال موفقیت های بسیاری را از آن خود کرده به طوریکه درخشش فعالان سینمایی  استان زبان زد عام و خاص است.

مدیرعامل مجموعه تجاری تفریحی لاله پارک هم گفت: تاسیسات پردیس سینمایی لاله پارک با صرف هزینه قابل توجهی در دوره زمانی 6 ماهه و با استفاده از بهترین مصالح و امکانات تهیه شده که بخش عمده و قابل توجه آن از تولیدات و محصولات داخلی و در راستای استقبال از سیاست جاری نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و می توان از آن به عنوان نگین سینماهای استان در شمال غرب کشور نام برد.

حسین جداری افزود: با انصراف آگاهانه و چشم‌پوشی از منافع حاصل از فعالیت تجاری و مسائل مالی در بخشی از این مجموعه به مساحت تقریبی ۷۰۰ مترمربع نسبت به تبدیل کاربری تجاری به فرهنگی مبادرت شد.

وی گفت: پردیس سینمایی لاله پارک تبریز دارای  ۳سالن معمولی و یک سالن وی آی پی است که بهترین کیفیت صدا و تصویر را دارد .

به گزارش ایرنا، با راه اندازی این مجموعه تعداد سالن های سینمایی استان به ۳۰ سالن رسید و  ۲۱۴ صندلی به صندلی های سینماهای تبریز اضافه شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.