حمید علیمحمدزاده، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: زیرسازی ۲۲ کیلومتر از مسیر راه آهن بستان آباد تا تبریز در ۲ خط تکمیل شده و روسازی آن نیز در مرحله اول در یک خط در حال انجام است.

وی با اشاره به آغاز عملیات ریل گذاری خط آهن بستان آباد - تبریز اظهار داشت: هم اکنون عملیات بالاست ریزی قشر اول به طول ۱۰ کیلومتر از سمت بستان آباد به تبریز انجام شده و ادامه این عملیات در ۱۲ کیلومتر بعدی در حال انجام است.

مجری طرح راه‌آهن میانه - تبریز با بیان اینکه روسازی مسیر ریلی بستان آباد - تبریز در ۳ قشر بالاست ریزی می شود، گفت: تراورس بتنی مورد نیاز نیز به این محور حمل شده و برای اولین بار در کشور در این مسیر از ریل ساخت داخلی استفاده می شود.

علی محمدزاده، با اشاره به اینکه مسیر راه آهن بستان آباد تا خاوران تبریز ۴۴ کیلومتر است، ادامه داد: تلاش می شود تا انتهای سال ۹۹ عملیات روسازی و ریل گذاری این مسیر تکمیل شود و به بهره برداری برسد.

وی یادآوری کرد: برای اتمام ایستگاه بستان آباد، تکمیل نواقص خط آهن میانه تا بستان آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر و تکمیل خط آهن بستان آباد تا ایستگاه خاوران نیاز به ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که از این مبلغ ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته و بقیه نیز تا پایان سال و سال ۹۹ از سوی سازمان برنامه و بودجه تامین می شود.

علی محمدزاده، افزود: با تکمیل نواقص زیرسازی و انجام عملیات روسازی، خط آهن میانه تا خاوران در سال ۹۹ به بهره برداری می رسد. 

خط آهن ۲ خطه میانه - بستان آباد- تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران - تبریز شروع شده و با گذر از شهرهای ترکمن چای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز متصل می‌ شود.
طرح راه آهن میانه تبریز حدود ۲۰۳ کیلومتر بوده که ۱۳۲ کیلومتر آن شامل مسیر میانه_بستان آباد و ۷۰ کیلومتر شامل مسیر بستان آباد تا تبریز است؛ این طرح از سال ۱۳۷۹ آغاز شده است.  
خط آهن میانه - بستان آباد - تبریز، ادامه راه‌آهن تهران ـ میانه است که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵.۵ ساعت کاهش می‌دهد.  
این خط آهن به صورت دو خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.