وحید مجیدی، روز جمعه با حضور در غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملکرد در حوزه سلامت و تاثیر رسانه ها موجب شده تا سرانه بار مراجعه مردم به پزشک و آزمایشگاه در سال گذشته به ٣.٧ بار در سال کاهش یابد.

وی اظهار داشت: آگاه سازی مردم در مورد مصرف نادرست دارو و فرهنگ استفاده دارو با تجویز پزشک و ‌رعایت دفعات مراجعه به رادیوگرافی فقط یک بار در ۶ ماه از جمله موارد آگاه سازی رسانه ها و بیان مضرات آن است.

 مدیرکل حوزه سلامت آذربایجان‌شرقی گفت: از تیر سال ۱۳۹۷ تاکنون موضوع لحاظ کردن حداقل ۶ ماه برای خدمات تصویربرداری ام. آر. آی و رادیوگرافی مورد تاکید بوده و تحت نظارت می باشد.

مجیدی، با بیان اینکه بر اساس اقدام حوزه سلامت در موضوع یاد شده مراجعه بیماران به ام.ار.آی در ۶ ماه فقط یک بار رعایت شده است، ادامه داد: رسانه ها در بهبود وضعیت تغذیه و درمان افراد نیز نقش عمده ای را بر عهده دارند. 

وی در خصوص کیفیت نمایشگاه امسال رسانه‌ها و مطبوعات نسبت به سال‌های گذشته گفت: نظم، تعداد و استقبال از نمایشگاه رسانه ها امسال بهتر از سال های گذشته می باشد.

دهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی در کنار هفدهمین نمایشگاه کتاب تبریز از 29 مهر در محل نمایشگاه بین المللی تبریز گشایش یافته و تا 4 آبان دایر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.