به گزارش ایرنا، عادل اصغرپور روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز روستا در  جمع دهیاران و اعضا شوراهای روستایی افزود: روستاها یکی از مراکز تولیدی مهم و تامین کننده نیازهای کشور هستند از این رو دولت و مسوولان به روستاها اهمیت ویژه ای قائل اند.

وی همچنین به ظرفیت های گردشگری روستایی در شهرستان اشاره کرد و گفت: کارهایی در این حوزه انجام شده اما زیرساخت های گردشگری دراین شهرستان ضعیف است که باید تقویت شوند.

اصغرپور همچنین خواستار آگاه سازی مردم از سوی دهیاران و شوراها با همکاری دستگاه های متولی در زمینه استفاده بهینه از منابع آبی در بخش کشاورزی شد و گفت: استفاده از روش ها نوین در کشاورزی، نقش مهمی در کاهش آب مصرفی و اجرای بهینه طرح احیا دریاچه ارومیه دارد.

وی افزود: دولت طرح ها و اعتبارات ویژه ای برای احیا دریایچه ارومیه دارد که کشاورزان می توانند با استفاده از مزایای این طرح ها، به کشاورزی منطقه رونق بخشیده و از آسیب دیدن محیط زیست نیز جلوگیری کنند.

فرماندار عجب شیر همچنین با بیان اینکه بیشتر روستاهای شهرستان در مقابل بحران های طبیعی آسیب پذیرند گفت: به رغم انجام برخی طرح های پیشگیرانه، تهدیدات همچنان باقیست و مسوولان ادارات باید با همکاری و مشارکت روستاییانف این تهدیدات را به حداقل کاهش دهند.

شهرستان عجب شیر دارای ۲ بخش به نام ‌های مرکزی شامل دهستان‌ های دیزجرود غربی و خضرلو و قلعه ‌چای شامل دهستان ‌های دیزجرود شرقی و کوهستان و ۲ نقطه شهری به نام‌ های عجب شیر و جوان قلعه و ۴۹ آبادی است.  
این شهرستان با ۷۱ هزار جمعیت در ۹۸ کیلومتری جنوب غرب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

۳۰۷۷/۷۴۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.