دبیرخانه نخستین کنفرانس بین المللی نقش مناطق آزاد در توسعه کشور روز شنبه اعلام کرد: با توجه به اهمیت تجارت بین المللی و مناطق آزاد در تسهیل این امر و کمک به رشد، توسعه و بهبود اقتصاد کشورها، پردیس بین المللی دانشگاه تبریز در منطقه آزاد ارس این کنفرانس را برگزار می کند تا ضمن شناسایی فرصت ها، در خصوص چالش ها و راهکارهای موجود تبادل نظر شود.

گزارش حاکی است: اولین کنفرانس بین المللی نقش مناطق آزاد در توسعه در محورهای اقتصادی- مدیریتی ، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی ، عمران، توسعه منطقه ای – گردشگری و صنعت و فناوری برگزار می شود.

 نقش مناطق آزاد در اشتغال آفرینی ، صنایع مختلف ، مدیریت صادرات و واردات ، بهره‎وری ، اقتصاد دانش‎بنیان ، امنیت اجتماعی ، سرمایه گذاری ، تحول فرهنگی ، توسعه گردشگری و انتقال فناوری از موضوعات دیگر این کنفرانس اعلام شده است.

 نخستین کنفرانس بین المللی « نقش مناطق آزاد در توسعه کشور» ۲۷ آبان امسال برگزار می شود و آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه آن ۱۵ مهر خواهد بود.

 علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رویداد علمی - پژوهشی می توانند به پایگاه کنفرانس به آدرس http://icftz.ir/fa مراجعه کنند.  

منطقه آزاد ارس با بیش از ۷۰ هزار هکتار وسعت در ۱۳۰ کیلومتری شمال غرب تبریز  در چهار ناحیه منفصل در حاشیه رودخانه مرزی ارس واقع شده و شهر جلفا قلب آن است.

منطقه آزاد ارس با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان هم مرز است و  با ترکیه ۱۴۰ کیلومتر فاصله دارد.

۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.