حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز دوشنبه در آیین گشایش مدارس علمیه خواهران آذربایجان شرقی، با بیان اینکه دشمن در قالب جنگ نرم در مسایل دینی شبهه افکنی می کند، گفت: شکوفایی استعدادها در حوزه های علمیه و بهره گیری از معلومات اندیشمندان علمی و فقهی بسیاری از توطئه های استکبار را خنثی می کند.

آل هاشم اظهار داشت: تلاش دشمنان بر این است که مسیر شتابنده پیشرفت و توسعه علمی و فناوری کشور را مختل کنند و به همین جهت در جا زدن در حوزه علمی به ویژه مراکز علمیه در بخش بانوان و آقایان جایز نیست.

وی فعالیت های علمی و فرهنگی انجام شده در مدارس مختلف دینی را مهم برشمرد و ادامه داد: این فعالیت ها در افزایش قدرت پاسخگویی به شبهات تاثیرگذار بوده و باید علاوه بر ارتقای تحصیلی، معنویت و تذهیب نفس نیز در سرلوخه حوزه های علمیه خواهران قرار بگیرد.

آل هاشم  با اشاره به تقارن بهار تعلیم و تربیت با هفته گرامیداشت دفاع مقدس، گفت: ملت قهرمان و صبور ایران اسلامی در این جنگ تحمیلی نابرابر با غلبه بر اهداف سلطه جویانه ارتش بعث عراق به پشتیبانی غرب و شرق، پیروز میدان شد.

وی با بیان اینکه براندازی نظام اسلامی، تجزیه کشور از جنوب و تسلط بر نفت منطقه از اهداف مهم و اصلی نظام استکبار در جنگ تحمیلی بود، افزود: اما وحدت کلمه و جانفشانی جوانان مومن و انقلابی اجازه نداد دشمن در رسیدن به نقشه های خود موفق باشد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه امروز چون دشمن از برخورد سخت افزاری نتیجه نگرفته است با نفوذ فرهنگی، آرمان های شهدا را نشانه گرفته است، به موضوع حذف عنوان شهید از خیابان ها و معابر عمومی اشاره و اضافه کرد: این اقدام نیز با نقش آفرینی جوانان و ارتقای علمی و معنوی در این برهه هم ناموفق خواهد بود.

۳۰۳۸/۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.