به گزارش ایرنا، رییس اتحادیه کارآفرینان و صاحبان صنایع ارزروم به عنوان یکی از اعضای این هیات در مورد دلایل این سفر، گفت: در این سفر ضمن بازدید از شهرهای مختلف و آشنایی با فرصت ها و مزیت های سرمایه گذاری در ایران، به خصوص منطقه آزاد ارس و ماکو، در زمینه کشاورزی، ساخت و ساز، اطلاعات، حمل و نقل، تولید مواد غذایی، صنعت پلاستیک و تجارت متقابل با بسیاری از نمایندگان این بخش‌ها دیدار و تبادل نظر می کنیم.

 ابراهیم گوزوتوک افزود:‌ روابط خوب سیاسی و اقتصادی ترکیه و ایران این فرصت را فراهم آورده است که بتوانیم از ظرفیت های هردو کشور در جهت رشد و رونق اقتصادی استفاده کنیم و همسایگی ارزروم با منطقه آزاد ماکو امکان روابط نزدیک اقتصادی را فراهم کرده است.

 وی با بیان اینکه علاقمندیم فعالیت های اقتصادی خود را در ایران تقویت کنیم، ادامه داد: سعی داریم در دیدار با مسئولان و نماینده های صاحبان صنایع ایران بستر افزایش تعاملات تجاری میان دو کشور را فراهم کنیم.

صفر شاسفند معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس نیز در این نشست، مزیت ها و مشوق های سرمایه گذاری و قوانین مربوط به ثبت شرکت و تاسیس واحد تولیدی در منطقه آزاد ارس را تشریح کرد.

 این هیات که زیرمجموعه انجمن صنعتگران و تجار ترکیه فعالیت می کند که در سال ۲۰۰۵ برای خدمت رسانی به بنگاه های کوچک و متوسط (SMES) تأسیس شده است، از منطقه آزاد ماکو هم دیدار کردند.

این انجمن با هدف کمک به ایجاد و توسعه فضای کسب و کار و محیط لازم به منظور انجام تجارت در بازارهای داخلی و خارجی تاسیس شده و دارای ۵۶ شعبه در ترکیه و ۱۰ نمایندگی در خارج از این کشور است.

۶۱۳۲/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.