به گزارش ایرنا، موسی شعفی روز پنجشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی مراغه افزود: ورود خیران به این عرصه به توسعه کتابخانه‌ها و نوسازی ساختمان‌های قدیمی و در نتیجه فراهم شدن زمینه حضور بیشتر علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در آنها می‌شود.

وی همچنین خواستار تعیین تکلیف و مشخص شدن وضعیت زمین کتابخانه عمومی این شهرستان شد و گفت: ساخت کتابخانه عمومی در مراغه از ضروریات است از این را ابتدا باید وضعیت واگذاری زمین ۵ هزار متری این نهاد در شهرک سهند تعیین تکلیف شود.

شعفی خواستار تشکیل نشستی با حضور شهرداری، نهاد کتابخانه‌های عمومی، توسعه مسکن و مسکن و شهرسازی برای حل این موضوع شد.

وی همچنین خواستار پرداخت مطالبات کتابخانه های عمومی از سهم نیم درصدی این نهاد از درآمدهای شهرداری به صورت روزآمد شد.

فرخ محمدزاده بخشدار سراجو نیز در این نشست گفت: با توجه به نیاز شهر خداجو به تخصیص زمین برای احداث ساختمان جدید کتابخانه عمومی این شهر، همراهی برخی ادارات برای این منظور ضروری است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مراغه نیز با تاکید بر لزوم تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه عمومی در شهرک سهند گفت: به رغم مبهم بودن وضعیت زمین این کتابخانه، خیران این شهرستان برای ساخت و احداث آن اعلام آمادگی کرده‌اند.

پری اسدی افزود: براساس اعلام کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی، مطالبات کتابخانه عمومی مراغه از بابت سهم نیم درصدی آن از درآمدهای شهرداری از سال ۸۴ تا ۹۷ که ۱.۸ میلیارد تومان بوده، از حساب شهرداری مراغه برداشت شده است.

وی ادامه داد: براساس محاسبات مشترک انجام شده بین نهاد کتابخانه‌های عمومی و شهرداری، مطالبات این نهاد تا ابتدای سال جاری تسویه شده است.

وی اضافه کرد: با وجود برداشت این مطالبات از حساب شهرداری، تاکنون مبلغی از این بابت به اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مراغه پرداخت نشده است.

شهرستان مراغه با چهار کتابخانه عمومی با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

۳۰۷۷/۷۴۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.