میرمحسن قمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به این سوال که بچه شیرها کی به دنیا آمده اند، اظهار کرد: ما نیز دیروز از این اتفاق مطلع شدیم و بلافاصه کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان به محل اعزام شدند. 

وی افزود: کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی پس از بازدید از محل تولد بچه شیرها، وضعیت عمومی آنها را رضایت بخش خواندند، اما ما همچنان به نظارت خود در این باره ادامه می دهیم تا شرایط نگهداری و بزرگ کردن آنها درست باشد.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در پاسخ به این سوال که آینده بچه شیرها چه خواهد شد، گفت: مالکیت بچه شیرها با صاحبان شیرهاست و آنها باید در این باره تصمیم بگیرند. 

وی یادآوری کرد: شیر نر باغ وحش مجموعه تفریحی و شهربازی «باغلارباغی» تبریز از چند سال قبل در محل بود، ولی شیر ماده حدود سه سال قبل به این محل آورده شد. 

وی در پاسخ به سوالی درباره کیفیت نگهداری شیرها در باغ وحش شهربازی «باغلارباغی» تبریز نیز گفت: ما در مجموع از کیفیت نگهداری حیوانات در این باغ وحش راضی هستیم و اگر موقعی ایراد و اشکالی هم باشد، مسوولان باغ وحش بلافاصله با تذکر اداره کل حفاظت محیط زیست استان نسبت به برطرف کردن آن اقدام می کنند.

شهربازی سیاحتی، تفریحیِ باغلارباغی که در سال‌ ۱۳۷۲خورشیدی در زمینی به وسعت ۲۲ هکتار در تبریز احداث شد، یکی از ۳ پارک مهم این شهر است؛ باغ وحش این مجموعه تفریحی که با نام «باغ پرندگان» شناخته می شود، یکی از جاذبه های اصلی گردشگری تبریز محسوب می شود که در آن دهها گونه جانوری وحشی نگهداری می شود. 

در باغ وحش مجموعه تفریحی «باغلارباغی» تبریز یک جفت شیر نیز نگهداری می شود. 

۵۱۸/۶۱۲۰ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.