رامین آذری، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه با اجرای این طرح تعداد پارکینگ های هواپیمایی این فرودگاه به ۱۶ مورد رسید، افزود: این اپرون بتنی (پارکینگ هواپیما) به وسعت ۵۵ هزار و ۳۳۸ متر مربع با ۱۲۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

وی اظهار داشت: طرح توسعه ترمینال فرودگاه نیز با صرف ۳۲ میلیارد ریال اجرای شده و با اجرای آن ۹۰۰ متر مربع به فضای ترمینالی ترمینال فعلی اضافه شده و این طرح نیز در هفته دولت بهره برداری می شود.  

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه فرودگاه تبریز در سالن ورودی با مشکل کمبود تسمه نقاله روبرو بود، گفت: با اضافه شدن ۹۰۰ متر مربع به سالن ترانزیت و بخشی دیگر به سالن ورودی امکان اضافه کردن یک تسمه نقاله دیگر فراهم شده و با این شرایط فرودگاه می‌تواند ۲ پرواز را به صورت همزمان پذیرش کند.

آذری، ادامه داد: عملیات اجرایی ترمینال جدید فرودگاه تبریز حداکثر یک ماه تا ۴۵ روز آینده به اتمام می رسد که این طرح با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری می رسد.

وی یادآوری کرد: این ترمینال با وسعت ۱۴ هزار مربع در افزایش کیفیت خدمات فرودگاهی تبریز نقش به سزایی ایفا می کند و برآورد اولیه برای اجرای آن ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بوده و این طرح از پروژه های بزرگ شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است.

آذری با اشاره به پروژه بهسازی اپرون شرقی فرودگاه تبریز نیز گفت: این اپرون بیش از ۴۰ سال قدمت داشته و هم اکنون در مرحله اجرا است.

فرودگاه تبریز در سال ۱۳۲۹ با مأموریت ارائه خدمات هوائی، پروازهای برنامه‌ای و غیر برنامه‌ای، آموزشی و نظامی برای مسافرین، متقاضیان و سایر ارگان‌های کشوری و تحت نظارت ضوابط سازمان جهانی هوانوردی موسوم به «ایکائو» به بهره برداری رسید.

۸۰۲۳/۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.