به گزارش ایرنا، امیر دریادار رستگاری در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای امام خمینی تبریز با اشاره به فرارسیدن سالروز صنعت دفاعی اظهار کرد: در حال حاضر صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار و آمادگی به سر می‌برد و دشمنان با وجود همه خباثت و شیطنت‌هایی که علیه صنایع دفاعی ما می‌آورند، نه تنها نتوانسته اند خللی بر اراده  فرزندان شما در صنایع دفاعی وارد آورند، بلکه هر روز شاهد رشد و توسعه و شکوفایی وزارت دفاع و نیروهای مسلح هستیم.   

وی با مقایسه وضعیت صنایع دفاعی ایران در قبل و بعد از انقلاب، گفت: صنایع دفاعی ایران قبل از انقلاب ۱۷ قلم تسلیحات دفاعی که اغلب صنایع انفرادی بود، تولید می‌کرد و ۴۰ هزار مستشار خارجی در نیروهای مسلح ما مسئولیت ساخت و تولید و نگهداری را بر عهده داشتند و اجازه تفکر به نیروهای داخلی را نمی‌دادند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی و با تزریق روحیه خودباوری توسط امام خمینی در باور این ملت، چشم انداز جدیدی در نیروهای مسلح باز شد.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با اشاره به دستاوردهای ۴۰ سال گذشته ایران در صنایع دفاعی، خاطرنشان کرد: در دهه اول انقلاب که با ایام تهاجم همه جانبه ارتش بعثی و قطع وابستگی و خروج مستشاران مواجه بودیم، تامین قطعات و کاربری تسلیحات در اختیار مهم ترین رویکرد ما بود لذا نهضت قطعه سازی در صنایع دفاعی شکل گرفت.  

وی با بیان اینکه در طول ۴۰ سال انواع تهاجم بر ایران وارد شده است، گفت: ارتش بعثی سه نوبت بازسازی داشت ولی ما حتی یک سیم خاردار هم نمی توانستیم وارد کنیم.  

امیر دریادار رستگاری دهه دوم انقلاب را، دهه ساخت تجهیزات و ادوات مشابه سلاح‌های در اختیار با روش مهندسی معکوس عنوان کرد و گفت: در دهه سوم هم ارتقای سامانه‌های ساخته شده در دستور کار گرفت که افزایش برد و سرعت،  نقطه زنی، سهولت در کاربری و سهولت حمل و نقل سلاح‌ها عملیاتی شد و قدرت بازدارندگی ایران به شدت افزایش یافت.  

وی با بیان اینکه در دهه چهارم انقلاب با گذشت سی سال از عمر صنایع دفاعی، به عرصه طراحی سامانه‌های نظامی با دکترین دفاعی ایرانی وارد شده ایم، خاطر نشان کرد: همه سلاح‌های ساخته شده در این دهه،  متکی به توانمندی ایرانی است، ساخت موشک های بالستیک، زمین به زمین، زمین به هوا، زمین به دریا توسط فرزندان این سرزمین صورت گرفته است.

امیر دریادار رستگاری با اشاره به اینکه ساخت موشک های ماهواره بر «سیمرغ» و «سفیر» توسط متخصصین داخلی و متخصصین وزارت دفاع صورت گرفته است، افزود: توانایی طراحی و ساخت جنگنده «کوثر» توسط وزارت دفاع،  موجب بهت و حیرت جهانیان شد، زیرا آنها تصور می کردند این جنگنده، بازسازی شده از اف۵ است ولی وقتی در روز ارتش امسال به پرواز در آمد، وابستگان نظامی کشورها از نزدیک دیده و باور کردند.

وی ادامه داد: اهمیت آن به این جهت است که برای ساخت یک جنگنده باید به فناوری های بسیار پیشرفته دست یافت، که متخصصان ما دست یافتند.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع از کسب توانایی و تولید بالگردهای بومی تهاجمی و پشتیبانی نیروهای مسلح در کشور خبر داد و گفت: در زمینه ساخت پهپاد، اکنون ایران جزو چند کشور برجسته با پهپادهای برد بلند و تداوم پروازی طولانی است که می تواند رصد هوایی و حمل موشک را انجام دهد.

وی با بیان اینکه در دریا توانمندی ساخت انواع زیردریایی ها را داریم، اظهار داشت: اکنون زیردریایی ایرانی تحویل نیروهای مسلح شده است و در اعماق اقیانوس هند در حال حراست از آب های سرزمینی و بین المللی است.  در شناورهای تندرو هم جزو ۵ کشور نخست دنیا هستیم چراکه سرعت ۱۲۵ کیلومتر و قابلیت حمل موشک دارند که حتی بسیاری از ابرقدرت ها قادر به تولید و طراحی آن نیستند.  

۶۱۳۲/۳۰۷۱/۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.