به گزارش ایرنا، مرتضی آبدار روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این مدت حدود ۱۴۴ هزار بازدید از موزه‌های استان ثبت شده است، افزود: در این مدت کلیسای سنت استپانوس در جلفا با ۴۵ هزار و ۲۶۸ بازدید و موزه قاجار در تبریز با ۲۱ هزار و ۱۴۶ بازدید پر بازدیدترین موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان بوده‌اند.

وی اظهار داشت: موزه مشروطه تبریز با ۱۹ هزار و ۱۴۶ بازدید و موزه آذربایجان نیز با ۱۸ هزار و ۵۵۷ بازدید به ترتیب در جایگاه‌های سوم و چهارم موزه‌های پربازدید استان قرار گرفته‌اند.

آبدار با اشاره به اینکه تابستان امسال شاهد افزایش قابل توجه سفر به استان بوده‌ایم و به تبع آن موزه‌های غنی و جاذبه‌های شاخص استان مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است، ادامه داد: از روز نخست تابستان تا نیمه مرداد ماه میزان بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مجموع افزایش ۱۵ درصدی داشته است.

وی به میزان بازدید از موزه‌های تحت نظارت میراث فرهنگی استان در نیمه نخست تابستان اشاره و اضافه کرد: طی این مدت ۱۴۳ هزار و ۷۱۰ بازدید از موزه های تحت نظارت این اداره کل به عمل آمده است.

آبدار ابراز امیدواری کرد نیمه دوم تابستان امسال شاهد تداوم روند صعودی سفر و حضور گردشگران در جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی استان باشیم.

به گزارش ایرنا،  در حال حاضر تعداد ۱۵ موزه در آذربایجان‌شرقی تحت مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که از این تعداد هفت موزه در تبریز، ۲ موزه در مراغه و ۲ موزه در بناب قرار دارد و شهرستانهای اهر، سراب و خامنه هر کدام یک موزه دارند.

۳۰۷۷/۳۰۳۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.