فرامرز افشانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال از ۲ هزار و  ۴۰۰ هکتار باغ هلو در شهرستان شبستر حدود ۲۸ هزار تن انواع هلو تولید و روانه بازار مصرف می شود، شهر شندآباد را مرکز اصلی تولید این محصول اعلام و اضافه کرد: دومین جشنواره استانی هلو به میزبانی این شهر همزان با روز عید غیدر خم در ۲۹ مرداد جاری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه از مهم‌ترین محصولات بخش کشاورزی شندآباد میوه‌های سردرختی در انواع مختلف است، اظهار داشت: مرغوبیت هلوی شندآباد به‌ حدی است که شهرت کشوری یافته و به بازارهای ‌نقاط مختلف و نیز کشورهای همجوار نیز صادر می شود.

افشانی، خاک حاصلخیز، آب و هوای مناسب و توجه به توصیه های کارشناسی توسط کشاورزان و باغداران منطقه را از عوامل مهم کیفیت و طعم هلوی شندآباد با هلوی سایر شهرستان ها برشمرد و با بیان اینکه انواع و ارقام مختلف هلو در شندآباد تولید و برداشت می شود، ادامه داد: هلوی خونی هسته جدا و کارتی، انجیری تابستانی، انجیری زعفرانی و مالکی و هلوی کوثری از جمله این ارقام است.

به گزارش ایرنا، شهردار شهر شندآباد نیز با بیان اینکه این شهر با هلوی آبدار و انواع مختلف این میوه شهره شده است، گفت: میوه هلوی این شهر همه ساله در همین روزهای سال هزاران مسافر را به این شهر می کشاند. 

بهرام هوشنگی افزود: به منظور شناساندن محصول هلو و معرفی مرغوب ترین میوه شهرستان و با هدف توسعه صنعت گردشگری و همچنین بالا بردن ظرفیت های کشاورزی و جذب سرمایه گذار برای صنایع تبدیلی و برندسازی و ثبت جهانی هلوی شندآباد، جشنواره هلوی شهرستان به میزبانی پایتخت هلوی ایران شهر شندآباد از ساعت ۱۷ الی ۲۱ روز سه شنبه ۲۹ مرداد ماه با حضور عموم مردم و میهمانان ویژه کشوری، استانی و شهرستانی همراه با برنامه های شاد و متنوع در محلی که بین باغات هلو در وروردی شندآباد سه راهی خامنه، برگزار می شود.

وی  با بیان اینکه برگزاری دومین جشنواره هلوی شهرستان شبستر با مشارکت فرمانداری شهرستان شبستر، بخشداری بخش مرکزی ، ادارات جهادکشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی ، ورزش و جوانان، شهرداری و شورای اسلامی شندآباد ، هلال احمر برگزار خواهد شد، افزود: در کنار جشنواره مسابقات نقاشی، عکاسی و غذاهای خانگی و بازی های بومی محلی نیز برگزار می شود و غرفه هایی نیز برای ارائه محصولات و صنایع دستی در نظر گرفته شده است.

شهر شندآباد یکی از شهرهای بخش مرکزی شهرستان شبستر است که با ۹ هزار نفر جمعیت در فاصله ۷۱ کیلومتری شمال غرب تبریز و ۷ کیلومتری جنوب غرب شبستر و سواحل شمالی دریاچه ارومیه واقع شده است.

۳۰۳۸/۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.