غلامحسین کریمی در نشستی با خبرنگاران با اشاره به تحریم وزیر امور خارجه از سوی امریکا گفت: متاسفانه برخی عوامل داخلی نیز ناآگاهانه با عوامل خارجی همراهی کردند و استیضاح سال گذشته ظریف و تحریم خارجی وی در سال جاری، تداعی کننده اشتراکاتی است و انسان از این موضوع نگران می شود که وقتی در داخل این همه به وحدت و همدلی نیاز است، چرا متاسفانه این اتفاق افتاد.

کریمی با بیان اینکه روزهای تحریم سرانجام به نفع ما تمام خواهد شد، گفت: مردم رفتار ترامپ را قضاوت می کنند و اروپایی ها هم در رو در بایستی مانده اند، یکی از امتیازهای بزرگ آقای روحانی برجام بود؛ اگر به شرایط بعد از برجام نگاه کنیم، می بیبنیم که اثر کوتاه مدت برجام مانند خرید هواپیما مشهود است.

وی با بیان اینکه کسان زیادی دلشان برای کشور می تپد و همیشه خواهان توسعه کشور و عزت مردم هستند، اظهار داشت:کسانی که منافع ملی را بر منافع کوتاه مدت و شخصی و حزبی ترجیح می دهند، باید تعریف شان از منافع ملی را بازتعریف کنند.

کریمی گفت: برخی افراد به خاطر گرایش های فردی و حزبی و با پخش یک مجموعه تلویزیونی، دیپلماسی رسمی کشور را زیر سوال می برند، در حالی که دیپلماسی کشور زیر نظر و مورد تائید رهبری است؛ این عده تمام زحمات دیپلماسی رسمی کشور را زیر سوال می برند؛ انتظار این است رسانه ها در عین نقد، عملکرد مثبت دولت در بسیاری زمینه ها را نادیده نگیرند؛ تحریم ها نباید ما را خسته کند و باید مصصم تر از گذشته به اهداف مورد نظر بپردازیم و انتظار از رسانه ها این است در کنار دولت باشند.

وی با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تحلیل هایی مبنی بر اینکه مردم پای صندوق های رای نمی آیند، وجود دارد، این یک تحلیل است، اما تاریخ نشان داده که مردم هر وقت پای منافع نظام در کار باشد، در صحنه انتخابات حضور می یابند؛ مجلس امروز به حضور نخبگان و افراد جوان و شجاع نیاز دارد تا از حقوق مردم دفاع کنند و تجربه نشان داده هر وقت مشارکت مردم بیشتر بوده، حضور نخبگان در مجلس نیز افزایش یافته است؛ لازمه اش این است که سیستم های نظارتی قدری تنگ نظری بپرهیزند تا مشارکت مردم بالا رود.

دبیر حزب اعدال و توسعه آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اینکه برخی افراد می گویند اگر مشارکت مردم پایین باشد، اصولگراها پیروز می شوند به معنی این نیست که از اصلاحات ریزش شده و مردم به سمت اصولگراها اقبال کرده اند؛ به طور قطع چنین نیست و تجربه نشان داده که قاطبه مردم همیشه به سمت اصلاحات حرکت کرده اند چون همه خواهان اصلاح اقتصادی، اجتماعی و سیاسی هستند؛ اصلاحات، اصلی است که مردم به آن سمت حرکت می کنند و هیچ وقت رای اصلاحات با ریزش به سمت اصولگراها سوق نمی یابد؛ شاید به آرای خاکستری تبدیل شود ولی باید شرایط را به سمت مشارکت حداکثری فراهم کنیم.

وی ادامه داد: مشارکت حداکثری به طور قطع نتایج اش برای جامعه خوب و توسعه زا است، تا افراد شایسته به مجلس راه یابند که در این زمینه نیز باید رسانه ها در کنار احزاب برای انتخابات حداکثری تلاش کنند.

کریمی همچنین با تبریک روز خبرنگار گفت: اصحاب رسانه همیشه با چالش های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند و هیچ وقت بهانه ای برای تجلیل از این ها نبوده است.

وی اظهار داشت: خبرنگاران پل میان افکار عمومی و حاکمیت هستند؛ خبرنگاران و رسانهها در چند سال اخیر پا به پای دولت آمده و عملکرد دولت را به بهترین وجه انعکاس داده اند؛اصحاب رسانه هیچ گاه دولت را در سختی ها تنها نگذاشتهاند و در شرایط عادی خبر نوشتن و مردم را قانع کردن کار سختی است و در شرایطی که مردم در فشار اقتصادی و جنگ نابرابر اقتصادی قرار دارند، دشواری های این کار مضاعف است.

۶۱۳۲/۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.