به گزارش ایرنا، رقیه صادق‌زاده روز دوشنبهدر جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح به همت اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی و همکاری سازمان جهاد دانشگاهی و اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح تا ۱۲ شهریور ادامه دارد، گفت: این طرح از طریق مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی، در سطح ادارات استان اطلاع‌رسانی شده و انتظار داریم تا پایان طرح، ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از بانوان برای سنجش ساختار قامتی خود به مرکز برگزاری این طرح مراجعه کنند.
صادق‌زاده با بیان اهداف این طرح، گفت: طبق نظر پزشکان متخصص، وجود ۲۴ نوع عارضه در ساختار قامتی به مرور زمان افراد را دچار مشکلات و بیماری‌های مفصلی کرده و منجر به ناهنجاری‌های عضلانی می‌شود.
وی افزود: هدف این طرح، سنجش سلامت جسمانی و فیزیکی زنان شاغل بوده و در صورت وجود مشکلات ساختاری، حرکات اصلاحی آموزش داده می‌شود و در صورتی که به علت عادت‌های غلط، مشکلات استخوانی و عضلانی به وجود آمده باشد افراد به پزشک متخصص معرفی شده و تحت درمان قرار می‌گیرند.
صادق‌زاده در خصوص تدابیر درمانی در نظر گرفته شده برای این افراد، اظهار داشت: حرکات اصلاحی برای افراد به صورت فرد به فرد آموزش داده می‌شود و پس از دو ماه، کلاس‌های اصلاحی برای هر عارضه به طور ویژه برگزار خواهد شد.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی در خصوص روش‌های پیشگیری از مشکلات حرکتی نیز گفت: به گفته پزشکان الگوهای ناصحیح نشستن، راه رفتن و ایستادن سبب مشکلات و فقر حرکتی در افراد می‌شود که می‌توان با تغییر الگوهای حرکتی از بروز آن جلوگیری کرد.

۶۱۳۲/۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.