معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌ شرقی از طرح ایجاد بادشکن‌های غیرزنده در جهت کنترل گردوغبار نمکی و جلوگیری از فرسایش خاک در حاشیه دریاچه ارومیه بازدید کرد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، این طرح در راستای بیابان‌زدایی و کشت گونه‌های گیاهی سازگار در حاشیه دریاچه ارومیه توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی در طول 37 کیلومتر از حاشیه دریاچه در شهرستان عجب‌شیر اجرا می‌شود.
جواد رحمتی در حاشیه این بازدید با اشاره به خشک شدن دریاچه ارومیه و هجوم ریزگردهای نمکی و تهدید شهرها، نقش اداره کل منابع طبیعی را در احیای دریاچه ارومیه و جلوگیری از پیشرفت ریزگردها مهم و موثر دانست.
وی افزود: با کاشت پوشش گیاهی متناسب از حرکت شن‌های روان و ریزگردهای نمکی که بر اثر خشکی و پست‌رفت آب دریاچه ارومیه به وجود آمده جلوگیری خواهد شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی هم گفت: از سال ۹۴به منظور کنترل ریزگردها و تقویت و افزایش پوشش گیاهی بوته در حوضه دریاچه، این پروژه در حال انجام است.
داور نامدار افزود: بر این اساس در ۶۰۰ هکتار از حاشیه دریاچه نهال‌کاری از نوع گز و بوته و در ۲۶۵۰ هکتار بوته‌کاری از گونه آتریپلیکس، قره‌داغ و هالگنوم که سازگار با شرایط منطقه و بومی هستند انجام گرفته است.  
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.