مدیرعامل شرکت ایران خودرو تبریز گفت: شرکت ایران خودرو تبریز برای سال جاری بیش از 70 هزار خودرو تولید می کند و سمند سال و سورن سال به عنوان دو محصول جدید در سبد تولیدات این شرکت قرار خواهد گرفت.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حمید حاجی‌زاد منصور با بیان این مطلب گفت: در نیمه نخست سال جاری برای تولید بیش از 35 هزار انواع خودروی سمند برنامه ریزی شده است.
وی خاطر نشان کرد: بیش از یک سوم تولیدات سال جاری این شرکت به سمند سال و سورن سال اختصاص خواهد یافت.
وی در عین حال به این موضوع اشاره کرد که تولید سایت تبریز در اردیبهشت ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل روند کاهشی داشته که عمدتاً مربوط به کمبود قطعات ایمنی و الکترونیکی است.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو تبریز افزود: سمند سال و سورن سال به عنوان دو محصول جدید این شرکت، مطابق برنامه از پیش تعیین شده از شش ماهه دوم امسال وارد چرخه تولید شده و پس از تجاری‌سازی در سبد فروش محصولات گروه صنعتی ایران خودرو قرار خواهد گرفت.
حاجی‌زاد منصور در همین رابطه گفت: تولید این دو محصول، مدل های ارتقایافته از محصولات کنونی سایت ایران خودرو تبریز به شمار میرود که با شکل و شمایلی مشتری پسند وارد بازار هدف خواهند شد.
وی تأکید کرد: سمند سال با موتور EF7 و سورن سال نیز با موتور توربوشارژ عرضه خواهد شد. البته از سال گذشته تولید آزمایشی این دو خودرو به عنوان پروژه جدید در دستور کار قرار گرفت، اما برنامه تولید انبوه آنها در سال جاری کلید می خورد.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو تبریز اظهار کرد: هم اکنون 30 درصد از تولید قطعات خودرویی کشور در استان آذربایجان شرقی است که عمده صنایع موجود با احتساب بنگاه های کوچک در مجاورت شهر تبریز واقع و شرکت ایران خودرو تبریز از این مزیت هم نهایت بهره مندی در تأمین قطعات مورد نیاز را کسب می کند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.