مرتضی آبدار روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در راستای احیا و حفظ آثار تاریخی ارزشمند آذربایجان، مطالعه و مستندنگاری آثارهای شاخصی نظیر 'جداره های تاریخی تبریز'، 'برج خلعت پوشان'، 'جداره های خانه فتح اله یف' و '6 گور سایت موزه عصر آهن' تبریز از سوی دفتر فنی و معاونت میراث فرهنگی استان در حال اجراست.
وی افزود: همچنین مطالعات 'پل شهرچای میانه'، 'چهارطاقی آغمیون سراب'، 'طرح تفضیلی بافت تبریز و مراغه' و مستندنگاری و تهیه نقشه فتوگرامتری 'کلیسای سنت استپانوس' جلفا توسط کارشناسان معاونت میراث فرهنگی استان انجام می شود.
وی با بیان اینکه آثار و بافت‌های تاریخی میراث ماندگار معماری و شهرسازی هر منطقه محسوب می شود که حفظ و نگهداری از آنها وظیفه نسل حاضر است، یادآور شد: در کنار حفاظت از این مجموعه های ارزشمند، چگونگی پیوند توسعه های جدید به این بافت‌ها موضوعی است که کیفیت آن نباید از نظر دور بماند.
آبدار به تداوم مطالعات و کاوش های باستان شناسی 'مجموعه تاریخی ربع رشیدی' نیز اشاره کرد و گفت: فاز دوم کاوش های باستان شناسی مجموعه تاریخی ربع رشیدی توسط کاوش گران آلمانی به پایان رسیده و در حال حاضر کارشناسان فنی میراث فرهنگی استان در حال مطالعه و کاوش های باستان شناختی و بازشناسی خطوط معماری مجموعه تاریخی ربع رشیدی هستند.
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.