به گزارش ایرنا، ایرج ثقفی روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات بانوان کارآفرین و ورزشکار سراب افزود: باید با استفاده از مواد قانونی برای ارتقاء فرصت های تولیدی و کارآفرینی بانوان تلاش کرد.
وی با اشاره به قوانین و مقررات فعلی تولید و کارآفرینی برای بانوان اظهار داشت: اگر قوانین و مقررات در جهت رفع موانع تولید و کارآفرینی باشد، می‌توان نتیجه مطلوب و تاثیر گذاری در این زمینه گرفت.
فرماندار سراب مشکلات بانوان در عرصه تولید و کارآفرینی را به 2 بخش ورزش و جوانان و اشتغال دسته بندی کرد و گفت: برای حصول نتیجه مورد قبول برای بانوان باید پیگیری های لازم در بخش‌های فوق انجام شود.
ثقفی، از بانوان کارآفرین خواست که تا حصول نتیجه پیگیر مسائل مربوط به امورات تولید و ورزش باشند و در این راه حتما روی حمایت‌های دستگاه های دولتی حساب کنند، زیرا تلاش دولت بر حمایت‌های همه جانبه از بانوان است.
وی یادآوری کرد: زنان ما در طول تاریخ همواره نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند و زمان پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ‌ تحمیلی و تمامی حوزه ها همیشه همچون مردان نقش آفرینی کرده اند.
فرماندار سراب گفت: باید در حوزه های ورزشی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی از ظرفیت زنان استفاده کرد و نمی توان نقش بانوان را در مدیریت، اداره و اقتصاد جامعه نادیده گرفت.
ثقفی با اشاره به نقش تاثیرگذار بانوان بر اقتصاد خانواده ها افزود: زنان کارآفرین با تلاش مستمر و شبانه روزی در چرخاندن چرخ های اقتصادی کشور نقش آفرین هستند و با این وجود برای تاثیرگذاری بیشتر در عرصه های اقتصادی نیاز به حمایت ویژه مسئولان دارند.
وی اظهار داشت: نقش بانوان در مدیریت اقتصاد خانواده و کمک به جلوگیری از مصرف بی رویه و مدیریت منابع درآمدی و مالی خانواده بسیار مهم است.
فرماندار سراب ابراز امیدواری کرد که با راهکارها و رهنمودهای ارائه شده توسط دستگاه های ذی صلاح بتوان مسائل و مشکلات زنان کارآفرین و تولید کننده را پیگیری و حل کرد.
ثقفی از بانوان خواست که در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و سایر عرصه ها حضور داشته و نقش آفرینی کنند.
وی گفت: حضور زنان در جامعه و فعالیت های مختلف می‌تواند امید جامعه به آینده را بیشتر کند و ظرفیت های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی را نیز بهبود بخشد ولی اگر نقش زنان نادیده گرفته شود در واقع ما از ظرفیت 50 درصد مردم کشورمان در عرصه های مختلف محروم خواهیم شد.
فرماندار سراب، اساس حمایت از زنان در جامعه را تقویت و اصلاح تفکر مثبت نسبت به موقعیت اجتماعی زنان دانست و یادآوری کرد: حوزه بانوان و کسب و کار نیازمند نگاه ویژه تمامی سیاستمداران و سیاست گذاران است و اگر این دیدگاه جدی نباشد بانوان با مشکلات و موانع رو به رو می شوند.
ثقفی ادامه داد: پیگیری های لازم و تمام تلاش خود و دستگاه های ذیربط برای فراهم‌ آوری مواد اولیه و مکان ارائه محصولات و صنایع دستی با هدف عرضه به بازار و رونق صنعت گردشگری را انجام می دهد و برنامه ای برای تبلیغ محصولات و بیمه کارآفرینان ترتیب خواهد داد.
وی خطاب به مدیران دستگاه های دولتی که بیشترین مراجعه کننده را به فرمانداری دارند گفت: ملاک و شاخص کارکرد صحیح یک مدیر دولتی سطح رضایت مراجعه کنندگان است و اگر مدیری احساس مسئولیت نکند و جایگاه ارباب رجوع را مورد تکریم قرار ندهد، مدیریت او مورد ارزیابی و تجدید نظر قرار خواهد گرفت.
ثقفی، افزود: مشکلات بانوان در حوزه اشتغال و کارآفرینی و ورزش و جوانان به صورت کار گروهی حل شود تا از اتلاف وقت و نامه نگاری های وقت گیر جلوگیری شود.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.