فرماندار اهر بر لزوم شناسایی و آزادسازی نقاط حادثه خیز و تصرف شده حریم رودخانه ها در این شهرستان تأکید کرد.   به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، زاهد محمودی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر با اشاره به شناسایی هرچه سریعتر نقاط حادثه خیز در حریم رودخانه های این شهرستان گفت: باید دستگاه های قضایی و ذیربط هرچه سریعتر نسبت به آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها که با تصرفات غیر قانونی جان مردم را به مخاطره می اندازند برخود جدی و قانون کنند.   وی در خصوص هزینه آزادسازی حریم رودخانه های شهرستان اهر گفت: با بررسی های انجام شده توسط کارشناسان ذیربط رای آزاد سازی حریم رودخانه های این شهرستان بیش از 45 میلیارد تومان اعتبار لازم است. 
محمودی در ادامه وضعیت آبی امسال این شهرستان را نسبت به سال قبل تا حدودی مطلوب برشمرد و افزود: بارندگی‌های امسال با آن‌که خسارت‌هایی به برخی از استان‌ها وارد کرد نوید بخش سالی پُر آب خواهد بود ولی باید در هر شرایط و نگاه به آینده در مدیریت منابع آبی، صرفه‌جویی را در اولویت کارهای خود قرار دهیم. 
وی به وضعیت کنونی منابع آب سد ستارخان نیز اشاره کرد و افزود: اولویت اصلی توزیع منابع آبی این سد در بخش شرب می باشد و بعد از آن برای مصارف بخش های صنعت و کشاورزی باید استفاده شود. 
در ادامه این جلسه مدیر جهاد کشاورزی اهر نیز از کشت محصولات زراعی در ۵۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.   محمد اسدی همچنین گفت: برای جلوگیری از آفت زدی محصولات کشاورزی امسال تاکنون ۳۰۰۰ تن کود در بین کشاورزان توزیع شده است.   وی در ادامه از پایش مداوم امراض و آفت‌های کشاورزی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی اهر نیز خبر داد و افزود: تاکنون حدود یک هزار تن بذر اصلاح شده در بین کشاورزان اهری توزیع گردیده است.   

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.