مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی به موسسات خیریه فعال در زمینه درمانی و بهداشتی توصیه کرد که در کنار کمک به تامین هزینه های مالی بیماران نیازمند، به موضوع پیشگیری از بروز بیماری ها هم توجه ویژه ای داشته باشند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علی شکوهی در بازدید از دفتر موسسه خیریه امدادگران عاشورا شعبه آذربایجان شرقی با اشاره به این که هزینه درمان بیماری ها در مقایسه با پیشگیری آن ها زیاد است، گفت: هزینه های مالی و در کنار آن تحمیل هزینه های روانی و معنوی برای بیماران سنگین و گاهی غیرقابل جبران است و خوشبختانه در این موسسه افراد متخصصی حضور دارند که می توانند در زمینه پیشگیری از بیماری ها نقش مهمی را ایفا کنند.
وی ادامه داد: بیشتر بیماری ها قابل پیشگیری هستند و باید برای این امر برنامه ریزی هدفمندی داشته باشیم. البته این امر نیاز به الگوسازی فرهنگی، آموزش جامعه هدف و ایجاد هم افزایی بین دستگاه ها و گروه های مختلف دارد تا بتوان با مشارکت هم و استفاده از ظرفیت های هر بخش، در جهت پیشگیری از بیماری ها و سلامت جامعه گام برداشت.
وی با بیان این که ایجاد شبکه و سامانه واحد بین موسسات خیریه امری ضروری است، توضیح داد:  هریک از موسسات در حد توان خود، فعالیت های ارزشمندی دارند و متاسفانه در بعضی موارد این فعالیت ها به صورت موازی هستند و انرژی و منابع زیادی را از موسسات و ادارات میگیرد. معتقدم که شبکه سازی می توانند بسیاری از این موارد را حل کند و در این راستا برنامه هایی برای ساماندهی موسسات خیریه و سمن ها داریم.
شکوهی هم چنین برگزاری مستمر نشست های تخصصی بین موسسات خیریه و سمن ها را در برقراری ارتباط هرچه بیشتر بین این موسسات ضروری دانست و بر ایجاد ارتباط موثر بین این موسسات تاکید کرد.
وی با اشاره به سوء استفاده برخی از عنوان موسسات خیریه، یاد آور شد: برخی موسسات با این کار به اعتماد عمومی جامعه آسیب میزنند و فعالیت صادقانه دیگر موسسات را هم تحت تاثیر قرار می دهند. در حالیکه موسسات فعال و با سابقه ای از سالیان دور در استان فعالیت دارند که معرفی تبریز به عنوان شهر بدون گدا زاییده تفکر همدلی و نوع دوستی همین فعالان است.
در این جلسه فعالان اعضا موسسه خیریه امدادگران عاشورا شعبه تبریز به گزارش عملکرد و بیان مشکلات خود پرداختند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.