مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: شورای بررسی فیلم و فیلمنامه استان دیدبان فعالیتهای سینمایی است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد محمدپور در نشست اعضای  شورای بررسی فیلم و فیلمنامه استان، تعالی و بالندگی صنعت سینمای استان را مرهون تلاش‌های خالصانه اساتید، هنرمندان و دست‌اندرکاران حوزه سینمای استان دانست و افزود: در طول سال‌های اخیر  و در حوزه سینما موفقیت‌های چشمگیری اتفاق افتاده است که این موفقیت‌ها مسیر را برای فکرهای فراتر و گام‌های بلندتر فراهم ساخته و فیلم و سینمای استان در حوزه کشوری و جهانی خوش درخشیده است.
وی افزود: همچنین آمار استقبال مردمی از اکران فیلم در سینماها نیز رشد چشمگیری داشته و فضای سینما و اکران فیلم و رویدادهای سینمایی چون جشنواره فیلم فجر، جشنواره فیلم کوتاه تبریز و جشنواره فیلم مستند و... با تحول شگرفی روبه رو شده که این خود گواه روشنی بر حرکت رو به رشد صنعت سینمای استان است.
محمدپور،‌ ارتقای محتوایی فیلم‌های تولید شده را نیز از دیگر شاخص‌های رشد فیلم و سینما در استان عنوان کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با اشاره به ورود بخش خصوصی جهت گسترش فضاهای فرهنگی و سینمایی اظهار داشت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با افزایش تعداد سینما و صندلی‌های سینماها موجب ایجاد یک جریان سینمایی در سطح استان شدند.
وی اظهار امیدواری کرد تا با تداوم فعالیت های بخش خصوصی و رویکردهای حمایتی اداره کل این روند تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه یابد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: فعال بودن انجمن سینمای جوان استان، تشکیل انجمن انیمیشن استان ، راه اندازی خانه مستند تبریز ،  فعالیت انجمن سینما گران استان و رویداد های مختلف سینمایی استان که در طول سال‌های اخیر  بصورت پی در پی و متوالی صورت گرفته است، نشان دهنده‌ی این‌ است که روند افول فضای سینمای استان تبدیل به فضای رو به رشد شده است.
وی، حمایت از تمرکز زدایی و پایان تصدی‌گری دولتی  در حوزه سینمایی را از اهداف و رویکردهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد.
محمدپور، شورای بررسی فیلم و فیلمنامه استان را دیدبان فعالیتهای سینمایی استان در حوزه تولید فیلمنامه و فیلم  عنوان کرد و دقت و توجه  اعضای این شورا به رویدادهای سینمایی استان و رصد کلیه فعالیت‌های تولید محتوای سینمایی را از پارامترهای موفقیت این شورا اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد: رویکرد شورا بر پایه بستر سازی و اصلاح مسیر تولید فیلمنامه و فیلم استوار باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بر نقش تاثیر گذار شورا در کیفی سازی تولیدات سینمایی استان در حوزه‌ فیلم کوتاه، داستانی، مستند، انیمیشن و همچنین بر برگزاری منظم جلسات این شورا و اعلام نظر به همراه دقت و سرعت و حذف موانع تولید فیلمنامه و فیلم در سطح استان تاکید کرد.
در ادامه این جلسه از اعضاء قبلی شورا تقدیر و تشکر بعمل آمد و ابلاغ فعالیت اعضا دوره چهارم شواری بررسی فیلم و فیلمنامه استان صادر و این شورا رسما کار خود را آغاز نمود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.