به گزارش ایرنا، شاپور ارصلانی چهارشنبه شب در آستانه هفته ایمنی در حمل و نقل ریلی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هدف عمده از برگزاری این هفته، حفظ ایمنی و تلاش برای ارتقای آن در راه آهن و هماهنگی اشاعه برنامه های توسعه ای ایمنی است.
وی اظهار داشت: امسال برای برگزاری این هفته برنامه ریزی و سیاست گذاری‌ های مدونی در راه آهن جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن در اداره کل راه آهن آذربایجان انجام شده است.
مدیرکل راه آهن آذربایجان با بیان اینکه بزرگداشت این هفته با به صدا در آمدن صوت قطارها ساعت 9 صبح روز شنبه هفتم اردیبهشت آغاز می شود، گفت: برگزاری همایشی با حضور مدیریت بحران، هلال احمر، آتش نشانی استان و برگزاری رزمایش ایمنی بر اساس دستورالعمل اداره کل ایمنی و نظارت بر شبکه از اهم برنامه های اجرایی این هفته است.
ارصلانی ادامه داد: در این هفته تلاش می شود با بررسی ابنیه فنی، پل‌ها، تونل‌ها و ایستگاه‌ها و همچنین ایمنی کارکنان اجرایی و حاشیه ‌نشین‌های این خطوط، استانداردهای ایمنی و چگونگی ارتقای سطح کیفیت آن مورد بررسی قرار گیرد.
وی یادآوری کرد: در این راستا بروشور و پوسترهای برای اطلاع عموم حاشیه نشینان خطوط ریلی در منطقه توزیع می شود.
مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: در این هفته با هماهنگی های انجام شده حدود 300 نفر از دانش آموزان مدارس حاشیه خطوط راه آهن از این اداره کل بازدید و در مسیر تبریز - دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با قطار مسافرت می کنند.
ارصلانی، برپایی نمایشگاه ایمنی و بهداشت در محیط کار، برنامه ارزیابی سلامت عمومی تمامی کارکنان با حضور پزشک، کارشناس مامایی و کارشناس تغذیه برای ارائه خدمات ویزیت، مشاوره و تزریق واکسن هپاتیت رایگان به بیماران دیابتی را از دیگر برنامه های هفته ایمنی در راه آهن آذربایجان اعلام کرد.
وی گفت: تجلیل از پیشکسوتان بازنشسته راه آهن آذربایجان، دیدار و قدردانی از همکاران سانحه دیده ریلی از دیگر برنامه های این هفته است.
هفته ایمنی در حمل و نقل ریلی از 7 تا 13 اردیبهشت برگزار می‌ شود.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.