مدیر عامل جمعیت خیریه قلب‌های سبز با بیان این که هزینه‌های درمانی بیش از ۱۰۰۰ کودک مبتلا به سرطان با مشارکت موسسه محک توسط جمعیت خیریه قلب‌های سبز تامین می‌شود، گفت: همچنین هزینه‌های درمانی بیش از ۶۰ کودک مبتلا به بیماری آنمی و نقص ایمنی بستری در بیمارستان کودکان تبریز نیز به طور مستقیم توسط این جمعیت خیریه پرداخت می‌شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رضا رحیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجوز این موسسه خیریه در سال ۱۳۸۰ از سازمان ملی جوانان صادر شد و فعالیت‌های انجام شده در آن در قالب تمامی فعالیت‌های خیریه داوطلبانه انجام می‌شود.
وی با اشاره به اهم اقدامات انجام شده در موسسه خیریه قلب‌های سبز، افزود: حمایت روحی و روانی از مددجویان، حمایت از بیماران سرطانی و جذامی، حمایت از سالمندان به ویژه سالمندان معلول، حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست، برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌هایی در راستای اهداف موسسه و تولید محتوا و فیلم از جمله فعالیت‌های جمعیت خیریه قلب‌های سبز است.
وی در خصوص فعالیت‌های تخصصی این مجموعه گفت: جمعیت خیریه قلب‌های سبز از سال ۱۳۸۷ فعالیت‌های تخصصی خود را در زمینه حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد کم بضاعت و کودکان مبتلا به سرطان آغاز کرده است.
رحیمی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در زمینه حمایت از دانش‌آموزان کم بضاعت، بیان کرد: بیش از ۱۰۰۰ دانش آموز در حال حاضر به طور مستقیم و غیر‌مستقیم تحت حمایت‌های مادی و معنوی این مجموعه قرار دارند.
وی افزود: طرح ساماندهی مدارس محروم تبریز سالانه از خرداد تا شهریور ماه اجرا و هزینه ثبت نام، تهیه کتاب و لوازم‌التحریر دانش‌آموزان تحت پوشش به صورت غیرمستقیم پرداخت می‌شود.
وی اضافه کرد: حدود ۱۰۰ دانشجو در حال حاضر تحت پوشش این موسسه هستند.
مدیر عامل جمعیت خیریه قلب‌های سبز در خصوص حمایت‌های تحصیلی انجام شده، بیان کرد: چهار نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش در مدارس استعدادهای درخشان تحصیل کرده و هزینه‌های تحصیل زبان‌های خارجی دانش‌آموزان تحت پوشش در آموزشگاه‌های زبان نیز پرداخت می‌شود.
وی افزود: برگزاری کلاس‌های تقویتی، کنکورهای آزمایشی و فراهم کردن کتابخانه و کلاس‌های درس از دیگر فعالیت‌های این مجموعه است.
وی با بیان این که مددجویان استان در زمینه تحصیلی به این مجموعه معرفی می‌شوند، گفت: هزینه‌های اجاره مسکن، تغذیه و دیگر هزینه‌های زندگی خانواده‌های دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد کم بضاعت نیز توسط جمعیت خیریه قلب‌های سبز پرداخت می‌شود.

رحیمی با اشاره به حمایت‌های مادی و معنوی انجام گرفته از کودکان مبتلا به سرطان، بیان کرد: جمعیت خیریه قلب‌های سبز در سال 88 تفاهم نامه‌ای با موسسه محک تهران منعقد کرده است و همیار این موسسه در شمالغرب کشور محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای حمایت از کودکان بستری در بیمارستان کودکان تبریز، اظهار کرد: ایجاد کارگروه‌های نقاشی با اساتید مجرب، تهیه بسته‌های تغذیه‌ای تحت نظارت کارشناسان تغذیه بیمارستان و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مادران کودکان بیمار از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.
وی با اشاره به برنامه‌های این خیریه در سال ۹۸ گفت: ایجاد تعامل با شرکت‌ها و ارگان‌های مختلف، تاسیس پانسیون تخصصی دانش‌آموزی و دانشجویی، تاکید بر کیفیت حمایت‌ها و تامین تجهیزات بخش خون بیمارستان کودکان تبریز از اهداف جمعیت خیریه قلب‌های سبز در سال پیش رو است.
رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: جمعیت خیریه قلب‌های سبز دارای بیش از سه هزار داوطلب افتخاری بوده و بیشتر فعالیت‌های این موسسه توسط این اعضا صورت می‌گیرد.
جمعیت خیریه قلب‌های سبز به عنوان نخستین موسسه خیریه با اهداف آموزشی و تحصیلی در تبریز فعالیت خود را از سال ۱۳۸۰ آغاز کرده و امسال هجدهمین سال فعالیت این موسسه خیریه است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.