مهدی احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کمک ها شامل هفت هزار تخته پتو، 400 جفت چکمه، لباس، چادر، نان، آب معدنی، کنسرو، قند، شکر، چای، نمک، لوازم بهداشتی، پمپ آب، والر، پیک نیک و کپسول بزرگ بود.
وی افزود: کمک های یاد شده توسط نواحی و رده های سپاه عاشورا جمع آوری و به مناطق سیل زده شمال کشور ارسال شد.
به گزارش ایرنا در مرحله سوم کمک رسانی مردم آذربایجان شرقی نیز بیش از یک هزار و 300 تخته پتو، برنج، روغن، کنسرو، نان، آب معدنی، لباس ،کفش و چکمه لوازم بهداشتی و 12 میلیون تومان وجه نقد به سیل زدگان گلستان ارسال شده بود.
همچنین محموله کمک های مردم شهرستان های مختلف استان از جمله بناب و یامچی شامل بیش از 40 هزار قرص نان بسته بندی شده ، 2هزار بسته کنسرو تن ماهی و 60 کارتن کیک و کلوچه ، بیش از 50 تخته پتو، یک کارتن شیر خشک ، حبوبات، تنقلات، برنج ، وسایل بهداشتی ، البسه و کفکش به مناطق سیل زده ارسال شد.
82 مرکز نیکوکاری در آذربایجان شرقی و 4 پایگاه در تبریز در حال جمع آوری کمک های مردمی به سیل زدگان هستند.
پویش «رفیق_گلستان_باشیم» برای جمع آوری کمک های مردمی در بازسازی خانه و تهیه لوازم خانگی سیل زدگان شمال به راه افتاده است.
همچنین کد #99*8877* و شماره کارت 6037997900001000 مربوط به دفاتر و مراکز نیکوکاری کمیته امداد امام خمینی برای دریافت کمک های مردم خیر در نظر گرفته شده است.
بارش شدید باران در 29 اسفند سال 1397 در استان مازندران و شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
در این حادثه همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه به خصوص آق قلا زیر سیل ویرانگر رفت و خسارات جانی و مالی زیادی به مردم این مناطق وارد شد.
3077/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.