به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سعید کنعانی با اشاره به اینکه هلال احمر استان، طرح ملی امداد و نجات جاده‌ای را اجرا می‌کند، اظهار داشت: در این راستا 27 پایگاه ثابت جاده‌ای برای امداد جاده‌ای و 2 پایگاه امداد کوهستان فعال هستند.
وی با بیان اینکه 14 پایگاه موقت در نوروز به تعداد پایگاه‌های ثابت استان افزوده شده است، افزود: 45 آمبولانس و سه دستگاه خودرو نجات هم در خدمت پایگاه‌های امداد جاده‌ای هلال احمر قرار گرفته است.
مدیرعامل هلال احمر آذربایجان شرقی با اعلام اینکه از 25 اسفند تا پنج فروردین 110 عملیات امداد و نجات در استان انجام شده است، گفت: چهار هزار و 159 عملیات امدادرسانی انجام شد و 744 نفر هم اسکان موقت انجام شد که بیشترین مورد اسکان مربوط به برف و کولاک جاده‌ای بود.
کنعانی بیشترین حوادث جاده‌ای را در عوارضی بزرگراه تبریز - زنجان و محورهای بستان آباد و میانه عنوان کرد و گفت: باید برای کاهش لطمات و تلفات در این محورها در طول سال برنامه ریزی و اقدام شود.
وی با اشاره به اجرای طرح ملی خدمات نوروزی و راهنمای نوروزی میهمانان استان برای پیشگیری از تصادفات، اظهار داشت: 42 پست در ورودی و داخل شهرهای استان راه اندازی شده که تا پنج فروردین 31 هزار نفر از پایگاه‌های ثابت و 1700 نفر از پایگاه‌های سیار خدمات دریافت کردند.
کنعانی استفاده گردشگران از اپلیکیشن هلال احمر «همیار هلال» را برای این ایام از سال ضروری دانست و گفت: در این برنامه موبایلی وضعیت هواشناسی، ترافیک، تصادفات به صورت به روز درج می‌شود و مسافران قبل از آغاز سفر از شرایط جوی و جاده‌ای مقاصد خود با خبر می شوند.
6132/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.