مدیرعامل سازمان جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از اولویت واریز نقدی برای کمک به سیل‌زدگان شمال کشور خبر داد و گفت: مشکل اصلی در مناطق سیل‌زده، دسترسی به اقلام است نه کمبود آن، طبق آخرین اطلاعات، در حال حاضر اقلام به حد کافی وجود دارد.
 سعید کنعانی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به اینکه فعلا تردد در مناطق سیل‌زده کشور با قایق امکان‌پذیر است، توزیع اقلام با مشکل مواجه بوده و به درستی صورت نمی‌گیرد؛ از این رو در صورت تعدد اقلامی همچون خوراکی و نان امکان هدر رفت و فساد وجود دارد و بهتر است مردم نوع‌دوست با واریز وجوه نقدی به هموطنانمان کمک کنند.
وی ادامه داد: با توجه به استقبال مردم استان برای کمک به مردم سیل زده شمال کشور و تعدد کمک‌های غیرنقدی، منتظر اعلام اقلام جدید از مرکز هستیم و به محض دریافت اطلاعات جدید این اقلام اعلام می‌شوند.
وی با تأکید بر ضرورت انجام کار گروهی برای کمک به سیل زدگان کشور بیان کرد: با توجه به تجارب زلزله ورزقان و کرمانشاه، بهتر است شهروندان در اقدامی گروهی با خودداری از کار فردی اقدام به کمک کنند، همچنین به منظور حفظ کرامت انسانی، کسانی که قصد کمک دارند از اهدای لباس‌های دست دوم و لوازم استفاده شده خودداری کنند.
 کنعانی از اعزام دو تریلی اقلام شامل وسایل گرمایشی و خوراکی توسط جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی به شمال کشور خبر داد و افزود: هم اکنون در پارک ائل گلی تبریز نیز غرفه‌ای به این منظور با حضور هنرمندان مطرح استان دایر شده است و همشهریان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق این غرفه اهدا کنند.
 وی در پایان با اشاره به راه‌های کمک نقدی به سیل‌زدگان شمال کشور خاطرنشان کرد: هم‌استانی‌ها می‌توانند با واریز مبلغ نقدی به شماره حساب 99999 به نام جمعیت هلال احمر و نزد همه بانک‌ها، انتقال وجه به شماره کارت 5894631850259730 به نام جمعیت هلال احمر و شماره‌گیری #112*780* به سیل‌زدگان شمال کشور کمک کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.