به گزارش ایرنا، «هادی بهجت تبریزی» روز دوشنبه در آستانه برگزاری جشنواره بین المللی پروین اعتصامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استاد شهریار در کتابخانه مجلس پروین را دیده و جلسه شعرخوانی با حضور پروین داشته است.
وی افزود: استاد شهریار در ارتباط با عمر کوتاه پروین اعتصامی نیز شعری دارد که با مطلع '
غمین مباش که کم زیستی در این عالم برای چون تویی وین آب و خاک زندان است'، آغاز می شود و نشان دهنده احترام ویژه پدرم به پروین است.
وی همچنین درباره دیدگاه استاد شهریار در زمینه مناظره های پروین گفت: شخصیت و اشعار پروین به اندازه ای بی نظیر بود که هیچ کس باور نمی کرد که سارینده این اشعار یک زن باشد.
فرزند استاد شهریار با بیان اینکه پروین اعتصامی یک پدیده تکرار نشدنی است، اضافه کرد: پروین اعتصامی با اینکه زن بود، اما شعرهایش درباره مقام مرد باریک بینیانه و فوق العادت جذاب است.
بهجت تبریزی ادامه داد: پروین اعتصامی بر اثر بیماری حصبه فوت کرد و شهریار همیشه تاسف می خورد که 2 سال بعد از فوت پروین آنتی بیوتیک این بیماری به ایران رسید.
جشنواره بین المللی پروین اعتصامی به همت انجمن ادبی تبریز و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری استانداری آذربایجان‌شرقی، بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان، بنیاد پژوهشی شهریار، اداره کل آموزش و پرورش استان، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تبریز، صدا و سیمای مرکز استان و دانشگاه تبریز، روزهای ٢٤ و ٢٥ اسفند ماه جاری در سالن پتروشیمی تبریز برگزار می شود.
روین اعتصامی بزرگترین شاعره ایران است که در تاریخ ادبیات پارسی ظهور کرده است؛ اشعار وی پیش از آنکه به صورت دیوان منتشر شود در مجلد دوم مجله بهار که به قلم پدرش مرحوم یوسف اعتصام الملک انتشار می یافت، چاپ می شد(1302 ـ 1300 خورشیدی).
دیوان اشعار پروین اعتصامی شامل 6 هزار و 500 بیت از قصیده و مثنوی و قطعه تاکنون چندین بار به چاپ رسیده است.
3093/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.