امیر دریادار حبیب‌الله سیاری روز دوشنبه در همایش گام دوم انقلاب در تبریز، با بیان اینکه جنگ نرم بی سر و صدا و موریانه‌ای عمل می‌کند، اظهار داشت: دشمن اگر بتواند بر مغز جوانان مسلط شود بطور قطع بر اعتقادها و باورهای آنان نیز تاثیر خواهد گذاشت.
وی افزود: جنگ اقتصادی راهبرد دیگر دشمن برای تسلط بر ایران اسلامی بوده و متاسفانه برخی هم به دشمن کمک می‌کنند، اما ما با وحدت، آگاهی، کار جهادی، برنامه و تلاش، به طور یقین دشمن را شکست می‌دهیم.
امیر سیاری با بیان اینکه جایگاه جغرافیایی ویژه و با اهمیت ایران، همواره مدنظر قدرت‌های جهان‌خوار و استکباری بوده است، گفت: نزدیک ۷۰ درصد نفت و گاز جهان در منطقه بیضی انرژی جهان قرار دارد و بسیار مورد توجه قدرت های جهانی است و ایران در وسط این بیضی انرژی قرار دارد.
وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب، پاسخی مقتدرانه‌ به یاوه‌گویان بود، اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کردند تا انقلاب اسلامی چهل سالگی خود را جشن نگیرد، بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب صادر شد که این موضوع نشانه اقتدار و قدرت ایران اسلامی است.
امیر سیاری با تاکید بر اینکه ایران در نقطه‌ای قرار دارد که به عنوان چهارراه جهان مشهور است، افزود: ایران، موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای در جهان دارد که اگر قدرتمند باشیم می‌توانیم از موقعیت خود به خوبی استفاده کنیم، اما اگر ضعیف باشیم مورد تهدیدات مختلف واقع می شویم.
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه کشور ما با وجود اعلام بی‌طرفی در جنگ جهانی اول و دوم، به علت موقعیت جغرافیایی ویژه، مورد تهدید و اشغال قرار گرفت، افزود: علت این اشغال، موقعیت جغرافیایی ویژه کشور است که می‌خواستند با تسلط بر ایران به اهداف خود برسند.
وی با بیان اینکه نام ایران در جنگ جهانی دوم، «پل پیروزی» گذاشته شد، افزود: پل پیروزی یعنی مسیری که پیروزی را به ارمغان آورده بود و متفقین با اشغال ایران توانستند بر متحدین پیروز شوند.
سیاری با بیان اینکه در آن زمان جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم می‌شد، اظهار داشت: قدرت حاکم بر جهان شرق، توسعه جغرافیایی و تفکر کمونیستی را پیش گرفته بود و می‌خواست با تسلط بر کشورهایی چون افغانستان، پاکستان و ایران به آب‌های گرم جنوب دسترسی پیدا کرده و تفکر کمونیستی را توسعه دهد.
وی ادامه داد: قدرت حاکم بر جهان غرب نیز به دنبال جلوگیری از توسعه جغرافیایی و تفکر کمونیسم بود که در این رابطه پیمان نظامی سنتو را اجرایی کرده و با استفاده از موقعیت ایران، برای مقابله با کمونیسم خط دفاعی ایجاد کردند.
امیر سیاری یادآوری کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، تمامی عمال استکبار از کشور اخراج شدند به همین جهت اتاق‌های فکر علیه ایران به راه‌ انداختند تا انقلاب را شکست داده و از پیشروی آن جلوگیری کنند.

**بیانیه گام دوم انقلاب، یک نقشه راهبردی است
مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این مراسم گفت: بیانیه گام دوم انقلاب یک نقشه راهبردی است و اگر به عنوان منشور انقلاب، به کار گرفته شده و عملیاتی شود نتایج بسیار گهرباری را به ارمغان خواهد آورد.
حجت‌الاسلام یوسف خیری افزود: برگزاری این همایش در دانشگاه علوم پزشکی تبریز قدم اول در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب بوده و قدم‌های آتی گسترده‌تر برگزار خواهد شد.
6132/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.