به گزارش ایرنا، محمدرضا پورمحمدی روز جمعه در دیدار با رئیس دانشگاه قاضی آنکارا با اشاره به علاقه مندی دو کشور برای گسترش ارتباطات خود در زمینه های مختلف، افزود: از سالیان گذشته روابط تجاری، سیاسی و اقتصادی گسترده‎ ای بین ایران و ترکیه وجود دارد و به تبع آن آذربایجان شرقی خواهان بسط و توسعه این روابط در زمینه‎های علمی است.
وی با بیان اینکه در تبریز دانشگاه ‎های بزرگ و شاخصی وجود دارد، اظهار داشت: آذربایجان‎ شرقی آماده تبادل استاد و دانشجو، همکاری شرکت‎ های دانش ‎بنیان و اجرای طرح ‎های مشترک علمی با دانشگاه ‎های ترکیه است.
رئیس دانشگاه قاضی آنکارا نیز در این دیدار با اشاره به توانمندی و ظرفیت بالای این دانشگاه در حوزه ‎ها و رشته‌ های مختلف گفت: این دانشگاه آماده توسعه همکاری‎ های بیشتر با دانشگاه های آذربایجان شرقی و تبریز است.
ابراهیم اوسلان افزود: دانشگاه قاضی از دانشگاه‎ های برتر ترکیه بوده و علاقه‎ مند به انعقاد تفاهم‌ نامه ‌های مشترک همکاری برای تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه های آذربایجان شرقی است.
وی اظهار داشت: این دانشگاه آماده ایجاد کرسی زبان و ادبیات ترکی استانبولی در دانشگاه تبریز و تبادل تفاهم‌ نامه‎ های همکاری متقابل با دانشگاه ‎های تبریز، علوم پزشکی و دیگر دانشگاه‎های استان است.
8023/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.