رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان ‎شرقی گفت: هر فعالیت اقتصادی منجر به تولید یک محصول مفید دارای ارزش اقتصادی و یک محصول مضر به نام آلایندگی محیط زیست می‎شود و هیچ فعالیت اقتصادی مصون از آلایندگی نیست.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‎شرقی، داود بهبودی اظهار کرد: هنر مدیریتی استان این است که آلایندگی فعالیت‌‏های اقتصادی را به حداقل برساند.
وی با اشاره به هسته کلیدی «مدیریت پایدار زیست محیطی» سند تدبیر توسعه افزود: تنوع زیست‏ محیطی و مزیت‎های نسبی از قبیل ذخایر معدنی، مسیر بازارهای تجارت جهانی، جاده ابریشم و ... در استان باعث افزایش واحدهای صنعتی و معدنی و ارتقاء شاخص‎های توسعه صنعتی استان شده ولی در کنار آن پیامدهای زیست‏محیطی زیادی نیز به دنبال داشته است.
بهبودی خاطرنشان کرد: بی‌‏توجهی به پیامدهای زیست‎محیطی فعالیت‌‏های صنعتی و معدنی می‎تواند آثار زیانباری برای استان داشته باشد؛ بنابر این لازم است اقداماتی در راستای حفظ و ارتقاء کیفیت محیط زیست انجام گیرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی همچنین به مسئله خشکی دریاچه ارومیه اشاره و اضافه کرد: «احیای دریاچه ارومیه» و «حفظ و ارتقاء کیفیت محیط زیست» اهداف کلی هسته کلیدی «مدیریت پایدار زیست محیطی» سند تدبیر توسعه استان به شمار می‎روند.
وی تصریح کرد: برای تحقق اهداف مذکور اقداماتی مثل مدیریت جامع حوضه آبریز و احیای دریاچه ارومیه، کنترل و کاهش مخاطرات خشک شدن دریاچه ارومیه بر جوامع انسانی، گیاهی و جانوری، صیانت از جنگل‎های ارسباران و مدیریت زیست محیطی را با تعریف پروژه‎های مربوطه در دستور کار داریم.
در این جلسه پرویز محمدزاده، معاون توسعه و برنامه‎ریزی سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی به توضیح فرایند تصویب، اجرا و پایش دومین سند تدبیر توسعه استان پرداخت.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.