مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی از اجرای  طرح گردشگری «از قلعه جوشین تا قلعه بابک » خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ورزقان گفت:  این مسیر یک مسیر سبز و زیست محیطی بوده و باید از سازه های طبیعی محل استفاده کرده و طبیعت این مسیر ارزشمند را نباید تغییرداد .
وی ادامه داد: این پروژه بی نظیر ملی یک فعالیت مهم اقتصادی است که می‌تواند ضمن درآمدزایی و اشتغال‌زایی، آثار و پیامدهای فرهنگی نیز داشته باشد.    وی گفت: نرم افزار گردشگری آوای سفر که طراحی و در آن تمام مسیرهای گردشگری ورزقان نیز گرد آوری شده و اطلاعات مورد نیاز یک گردشگر را به همراه کلیه جزئیات و موقعیت جغرافیایی آن را نشان می دهد و یک نرم افزار مفید برای گردشگران استان خواهد بود.     وی با بیان اینکه تا کنون به 15واحد اقامت گاه بوم گردی در ورزقان پروانه صادر شده است، گفت: برای متقاضیان ساخت اقامتگاه های بوم گردی از طریق صندوق توسعه کارآفرینی وام های  کم بهره ای داده می شود.     آبدار گفت: ورزقان شهرستانی غنی به لحاظ جاذبه‌های گردشگری بوده ولی ما تاکنون قدر این منطقه را ندانسته ایم. 
وی با بیان اینکه در آینده ای نزدیک شاهد رشد و‌ توسعه گردشگری در ورزقان خواهیم بود و افزود: آینده این شهرستان‌ بسیار روشن بوده و امید است با همکاری کلیه دستگاه های اجرایی و شهرداری و شورای شهر ورزقان کلیه امکانات مورد نیاز نیز در مرکز شهر ورزقان دایر شود.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.