علی محمودی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان، از وضعیت فعلی معابر و سرعت گاه های غیراستاندارد در سطح شهرها و نحوه عملکرد اعضای شورا بر مصوبات شورای هماهنگی ترافیک انتقاد کرد.
وی افزود: شهرداری های پنج گانه به منظور کنترل ترافیک و امنیت شهرها، نسبت به نصب دوربین با تامین اعتبار از محل اعتبارات ماده 23 و با توجه به ماده پنج دستورالعمل استقرار و بهره برداری از سامانه های هوشمند نظارتی اقدام کنند .
فرماندار هریس با بیان اینکه حل مشکل ترافیکی شهرستان تنها با اقدام نیروی انتظامی ممکن نیست، اظهار داشت: باید در این زمینه هم فرهنگ سازی شده و هم زیرساخت ها فراهم شود.
محمودی با ابراز تاسف از نبود سازمان تاکسیرانی در شهرستان، گفت: راه اندازی تاکسی در شهرستان با وجود مطرح شدن چند باره در جلسات شورای ترافیک، تاکنون محقق نشده است .
وی افزود: برای بهبود وضعیت عمومی و ترافیک، توزیع عادلانه پارک خودرو در حاشیه خیابان و تسهیل در امر ترافیک، اجرای طرح پارکبان در این شهرستان ضروری است.
محمودی نبود پارکینگ در خیابان امام از میدان مومنلو تا سه راهی مهربان را یکی از معضلات و از عوامل اصلی ترافیک دانست و گفت: اکثر ماشین ها در این محدوده به صورت دوبله پارک می کنند که امید است با کمک مسئولان شهرستان و همت مردم پارکنیگی احداث شود.
فرماندار هریس با انتقاد از سروسامان ندادن به مسافربران بین شهری در سه راهی شهید مومنی توسط شهرداری هریس، پلیس راهور و اداره راهداری و حمل نقل جاده ای، خواستار بهبود وضعیت فعلی مسافربران عمومی بین شهری و درون شهری در این محدوده برای حل گره ترافیکی درهسته مرکزی شهر شد.
وی از نظارت الکترونیکی و کنترل اعمال و رفتار رانندگان با استفاده از دوربین هسته مرکزی شهر هریس خبر داد و گفت: از این پس رانندگان خاطی در شهر از طریق دوربین اعمال قانون شده و از طریق پست به درب منزل ارسال می شود .
شهرستان هریس با 70 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری تبریز واقع است.
7227/6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.