سردار حسین سلامی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز عملیات والفجر 8 و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بیمارستان محلاتی تبریز، افزود: حقارت مشخصه ایران قبل از انقلاب است و بهترین لقبی که غربی‌ها به شاه داده بودند، عروسک آمریکایی بود.
وی اظهار داشت: تاریخ رژیم گذشته به ما نشان می دهد اگر آمریکا برای برخی کشورها شرایطی را فراهم می ‎کند در مقابل قدرت تفکر را از آن جامعه می گیرد و این سرنوشت تاریک ما قبل از انقلاب بود.
وی با بیان اینکه انقلاب، تولد اسلام بود و این همان تفسیر آیت‌الکرسی در قرآن مجید است، افزود: بزرگ‌ ترین دستاورد انقلاب اسلامی همان اعاده عزت و نجات از تحقیر و ایجاد امکان تفکر در بین مردم بود، به طوری که در آن دوران سیاه نمی ‌توانستیم صاحب آرزوهای بزرگ باشیم به دلیل اینکه نقاش آرمان‌ های ما دشمن ‌ما بود.
سردار سلامی، زوج استقلال را اندیشه بیان و اضافه کرد: عناصری که ما الان در اختیار داریم زمان شاه هم داشتیم اما یک رهبر نیرومند، یک امام و یک ولی نبود که بین این عناصر به برقراری ارتباط بپردازد و آنها را به هم متصل کند، اما امروز که همه این ارزش‌ها در اختیاراست، به دلیل وجود یک رهبر حقیقی است.
وی اظهار داشت: امروز اسلام، جغرافیا، ملت و امام با هم گره خورده ‌اند و در این شرایط است که قدرت تولید می‌ شود.
سردار سلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی بزرگ‌ ترین ارمغان الهی به جامعه بود که آزادی از اسارت طاغوت، استقلال و قدرت عمل را به مردم داد و امام درجه آزادی ملت را کامل کرد و این آزادی، عزت و استقلال در دوران رهبری انقلاب کامل شد.
وی دستاورهای انقلاب اسلامی را بسیار وسیع و غیر قابل چشم پوشی دانست و گفت: این دستاوردها در حوزه‌های مختلف محدود نیست و جوهر اصلی این دستاوردها، استقلال در اندیشه، به حاکمیت رسیدن اسلام، بیرون راندن قدرت‌های استعمارگر و آزاد شدن ملت است.
سردار سلامی با بیان اینکه ملت ایران می ‌خواست به جهانیان ثابت کند که می ‌توان به استقلال و پیشرفت رسید، گفت: ما ثابت کردیم که دین زیباترین شکل اداره عالم را ارایه می ‌دهد.
وی افزود: جنگ جمهوری اسلامی با آمریکا بر سر خواستن و توانستن است و در این میان دشمنان در پی ثابت کردن نمی‌ توانیم، هستند و می‌گویند شما پیشرفت نکنید، هر چه بخواهید به شما می‎دهیم تا با این کار صلاحیت ما را بگیرند و بی‌هویت، نیازمند و فقیرمان کنند.
سردار سلامی بر آینده درخشان و امیدبخش جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف تاکید کرد و افزود: هرچند نبرد با جبهه کفر سخت است اما باید توجه داشت که چنین نبردی ایمان می خواهد و بدون تردید جنگ با آمریکا و غرب با ایمان و اراده آهنین ممکن است.
وی با بیان اینکه دشمنان فقط شکست خوردن را مقابل ایران آموخته اند، اظهار داشت: مردم ایران چون تجربیات بزرگی در میادین مختلف پشت سر گذاشته‌اند، دارای اعتماد به نفس است و اگر در درون محکم، مومن و با اراده باشیم، پیروزیم.
سردار سلامی اضافه کرد: اگر بدانیم دشمن چقدر فرسوده شده است، بسیار شاداب‌ تر در میدان حضور می‌ یابیم و مشکلات، کوچک‌ تر از مردم ایران هستند و این مشکلات با قدرت الهی و اراده ملت حل خواهد شد.
وی گفت: نظام ما با همه مشکلاتی که بخش مهمی از آنها به تحریم ها ربطی ندارد، پابرجا مانده است و در این شرایط اگر مدیریت جهادی جایگزین مدیریت ناقص و غیرجهادی قرار بگیرد و سوءمدیریت ها رفع شود هیچ مشکلی در مملکت وجود نخواهد داشت.
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به نامگذاری 18 بهمن به عنوان روز اطلاعات در سپاه، اظهار داشت: در آستانه سالروز عملیات بزرگ و پرافتخار والفجر 8 هستیم که این عملیات به دلیل عبور از یک رودخانه عمیق و عریض متصل به دریا یکی از پیچیده ‌ترین عملیات‌های تاکتیکی و جزو عملیات‌های بسیار پر رمز و راز تاریخ نبردهای جهان معاصر است.
سردار سلامی افزود: در آن مقطع وقتی فاو سقوط کرد و والفجر 8 پیروز شد، رزمندگان ما از مرزهای ایران به مرزهای عراق و کویت رسیدند و توانستند عرض عراق را طی و یک بن‌ بست جغرافیایی برای عراق در دسترسی به شمال خلیج فارس ایجاد کنند و این یک شکست سیاسی سنگین و راهبردی در آن دوران برای رژیم صدام بود.
به گفته وی در عملیات والفجر 8 تفکر راهبردی و تسلط تاکتیکی و فنی با هم ترکیب شده بود.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.