به گزارش ایرنا، حمید شکری روز یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری این روز گفت: مراغه به لحاظ بافت غنی تاریخی و فرهنگی و با بیش از 300 اثر ثبت شده ملی، جزو 10 شهر برتر تاریخی کشور محسوب می‌ شود و باید از تمامی ظرفیت ها برای معرفی و شناساندن آن استفاده کنیم.
وی گفت: روز مراغه به عنوان رویدادی برند ساز است که باید از تمامی ظرفیت های این روز برای معرفی این شهر در سطح ملی و جهانی استفاده کنیم.
شکری با تقدیراز فعالیت مثبت سمن ها در مراغه گفت: فرهنگی لقب گرفتن مراغه بی دلیل نیست و حضور مردم در تمامی برنامه ها و حرکت مثبت نهادهای مردمی در این شهرستان، مراغه را به عنوان یکی از شهرهای برتر کشور در طول تاریخ معرفی کردهاست.
وی دستگاه های اجرایی را همراه در برگزاری روز مراغه عنوان کرد و گفت: باید در چارت این رویداد مهم از ظرفیت مردم و سازمان های مردم نهاد بیشتراستفاده کرده و با همکاری و همراهی دستگاه های اجرایی فضا را برای فعالیت آنها آماده کنیم.
وی شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه را غنیمتی برای شهرستان دانست و افزود: همواره شهرداری و شورای اسلامی مراغه در تمامی برنامه ها و به خصوص مسائل فرهنگی شهر پای کار بوده و این ظرفیت و پتانسیل ارزشمند برای شهرستان است.
روز 16 اردیبهشت مصادف با سالروز احداث رصدخانه تاریخی مراغه و بسته شدن زیج معروف ایلخانی بوده و به عنوان روز مراغه نامیده می شود.
شهرستان فرهنگی و تاریخی مراغه با ده ها اثر تاریخی و فرهنگی با 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.