استاندار آذربایجان شرقی گفت: متأسفانه ما از گنجینه‌های تاریخی خود غفلت کرده‌ایم و امروز باید این غفلت‌ها را جبران کنیم.     به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در دیدار با اعضای شورای علمی و سیاست‌‌گذاری جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی، با تأکید بر معرفی گنجینه‌های عظیم فرهنگی استان به نسل جوان، اظهار کرد: فرهنگ، هنر و ادب، زیربنای توسعه هر جامعه‌ای است و مزیت اصلی تبریز و آذربایجان نیز در این حوزه است. 
وی افزود: بزرگداشت چهره‌های درخشان فرهنگ، هنر و ادب تبریز و آذربایجان، وظیفه‌ای است که امروز بر عهده ماست و می‌تواند بخشی از غفلت‌های گذشته در این حوزه را جبران کند.
پورمحمدی خطاب به اعضای شورای علمی و اجرایی این جشنواره گفت: برگزاری این جشنواره را به عنوان ادای دین به تاریخ آذربایجان نگاه کنید.
وی افزود: استانداری نیز با تمام توان آماده همکاری و حمایت از این جشنواره و برنامه‌های مشابه در راستای بزرگداشت مفاخر فرهنگ و ادب استان است.
پورمحمدی همچنین بر همکاری رسانه ملی در معرفی شاعره بزرگ ایران‌زمین، پروین اعتصامی و فضاسازی مناسب شهری از سوی دستگاه‌های مسئول در طول برگزاری جشنواره تأکید کرد.
جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی به همت انجمن ادبی تبریز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، 25 اسفند همزمان با زادروز این شاعره بزرگ ایرانی در تبریز برگزار می‌شود.  
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.