معاون وزیر و راه و شهرسازی با بیان این که هدفمان تمامی اتصال استان‌ها به شبکه ریلی کشور است، گفت: با توسعه مسیر ریلی پنج مرکز استان هدف، مسیر ریلی کشورمان بالغ بر 970 کیلومتر افزایش می‌‌یابد و امیدراریم تا پایان سال، 570 کیلومتر از این مسیر را به بهره‌برداری برسانیم.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، خیرالله خادمی در آیین کلنگ زنی قطعه  یک راه "آهن بستان آباد - سراب" که با حضور رییس مجلس شورای اسلامی انجام شد، با ارایه گزارشی اظهار کرد: خوشبختانه چند مورد از مسیرهای اصلی در دو استان آذربایجان شرقی و غربی قرار گرفته و آذربایجان غربی به شبکه ریلی متصل شده و شبکه ریلی استان اردبیل نیز از پیشرفت فیزیکی 50 درصدی برخوردار است.
وی ادامه داد: 70 کیلومتر از عملیات اجرایی "بستان آباد - تبریز" باقی مانده است، این پروژه  پل‌های بزرگی به طول سه کیلومتر دارد که تامین مالی در حال انجام است و امیدواریم تا یک سال آینده بتوانیم آن را تکمیل کنیم.
خادمی افزود: در مجموع پروژه راه آهن، مسیر فعلی به تهران را 114 کیلومتر و سرعت سیر را هم پنج ساعت کم می‌کند.
وی بیان کرد: یکی از پروژه‌هایمان اتصال سراب به شبکه ریلی است که بعد از بررسی‌ها مشخص شد که بهترین مسیر برای اتصال، بستان آباد است، این مسیر باید به اردبیل برسد و مسیر تبریز هم به ارومیه متصل شود تا کریدور« شرق - غرب» تکمیل شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: 15 کیلومتر از پروژه راه آهن بستان آباد - سراب امروز کلنگ زنی می‌شود و 75 کیلومتر هم با اتمام مطالعات به مناقصات واگذار می‌شود.
استاندار آذربایجان شرقی از بهره‌برداری از بیش از دو هزار پروژه عمرانی در استان در دهه فجر خبر داد و گفت: افتتاح اولین پروژه به دست رییس مجلس انجام شد. همچنین ۳۱ پروژه نیز کلنگ زنی می‌شود.
«محمدرضا پورمحمدی» نیز در آیین، اظهار کرد: آذربایجان به لحاظ سابقه تاریخی و سیاسی، نقش داشتن در خدمت به کشور و دارا بودن زیرساخت‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت تکمیل شدن راه آهن "تبریز - میانه" و برقی کردن راه‌آهن "تهران - تبریز"، بیان کرد: توسعه با فراهم شدن زیرساخت‌ها و ارتباطات جاده‌ای انجام می‌شود.
پورمحمدی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم سفر رییس مجلس، مایه خیر و برکت بیشتر برای آذربایجان شرقی باشد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.