نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای طرح استانی شدن انتخابات مجلس، موضوعات ملی در اولویت قرار می‌گیرد و برخی رویه‌های نادرست در انتخابات اصلاح می‌شود.
محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با بیان این‌که طرح استانی شدن انتخابات گامی در جهت سوق یافتن به سمت تفکر و اندیشه‌ی ملی است، افزود: البته نگرانی‌هایی از جمله کاهش میزان مشارکت و رسیدگی به مناطق محروم و کم برخوردار در اجرای این طرح نیز وجود دارد، اما این نگرانی‌ها را می‌توان با برنامه ریزی دقیق رفع کرد.
وی در خصوص دلیل مطرح شدن طرح استانی شدن انتخابات، اظهار کرد: طرح استانی شدن انتخابات یکی از دغدغه‌های طراحان این طرح بود؛ چرا که معتقدند بخشی از وقت نمایندگان صرف مسائل جزئی شده و از مسائل مهم ملی و کشوری غافل می‌شوند. 
وی با بیان این‌که موضوعات ملی و مهمی که در سطح کشور مطرح می‌شود نیاز به تصمیمات کلان دارند، گفت: نمایندگان فرصت بسیار محدودی برای همفکری در موضوعات کلان کشوری دارند.
سعیدی با اشاره به سایر عوامل جهت ارائه‌ی طرح استانی شدن انتخابات، افزود: انجام برخی حرکات سخیف، زد و بندها و صرف هزینه‌های زیاد در انتخابات با آرمان‌های نظام و انقلاب مغایرت دارد، در برخی موارد حتی اخلاق انتخاباتی رعایت نمی‌شود که در این طرح نحوه‌ی هزینه کرد و مسائل مالی صرف شده برای انتخابات مشخص می‌شود.
 وی افزود: در حال حاضر کلیات این طرح در مجلس به تصویب رسیده و اصلاحات مورد نیاز در جزئیات طرح نیز در کمیسیون انجام شده است، این هفته جزئیات آن در صحن مجلس بررسی می‌شود و در صورت تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان این طرح  ابلاغ خواهد شد. 
وی بیان کرد: در این طرح از تعداد نمایندگان استان کاسته نمی‌شود فقط در حوزه‌ی انتخابیه بخش و شهرستان‌ها فرد داوطلب باید در مرحله‌ی اول 15 درصد آراء را جلب کند تا بتواند در مرحله‌ی استانی نیز شرکت کند. 
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که پول، قدرت و امکانات نباید حرف اول و آخر را در انتخابات بزند، گفت: ضرورت دارد تبلیغات در انتخابات به خوبی مدیریت شود و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های افراد ملاک اصلی انتخاب مردم شود، انتخاب نمایندگانی که دارای تجربه‌ی زیادی بوده و در مسائل خبره ورود کرده و مورد وثوق اکثریت باشند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.