به گزارش ایرنا، محمد محمد پور عصر یکشنبه در نخستین جلسه کارگروه همکاری مشترک بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، اظهار داشت: حوزه فرهنگ و هنر حوزه‌ مطمئن برای اشتغال، کارآفرینی و تولید است اما هنوز جایگاه اصلی خود را در جامعه نیافته و در اذهان عمومی سربار بخش‌های دیگر تلقی می‌شود، در صورتی که به ‌عنوان سرمایه سایر بخش‌ها و حوزه های ثروت‌خیز است.
وی همچنین به نقش تاثیرگذار آموزش در حوزه‌ فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: زمینه‌ اشتغال و کارآفرینی در این حوزه گسترده است و باید از فرصت‌های آموزشی برای گسترش فعالیت ها در زمینه‌ فرهنگ و هنر بهره بگیریم.
محمدپور با اشاره به وجود ظرفیت های موجود در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، بر لزوم ایجاد وحدت رویه میان 2 اداره‌ کل برای ایجاد فرصت های اشتغال تاکید کرد.
وی در ادامه افزود: در حوزه ارایه آموزش های هنری و مهارتی یک سری استانداردهایی وجود دارد که باید مراعات شود و در عین حال باید از جزیره ای عمل کردن خودداری کرد چون از محور نتیجه بخش فاصله می گیریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: می توانیم با استفاده از توانمندی های موجود در هر 2 دستگاه، با ایجاد وحدت رویه و تقسیم کاری، فعالیت های آموزشی را بر اساس استاندارد با هدف اشتغالزایی پیش ببریم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی نیز در این کارگروه گفت: هنر امروزه به صنعتی پر درآمد تبدیل شده است و در حوزه فرهنگ و هنر می توانیم از توانمندی های 2 دستگاه برای آموزش منتهی به بازار کار و ایجاد شغل استفاده کنیم.
یعقوب نماینده اظهار داشت: جامعه از جزیره ای عمل کردن فعالیت های ادارات متضرر می شود و این موضوع می تواند موجب هدر رفت انرژی، فعالیت ها و کاهش اثربخشی آموزش ها شود.
وی با اشاره به حضور این اداره کل در بخش های مختلف آموزشی از جمله صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر افزود: در عرصه فرهنگ و هنر استاندارد های آموزشی متعددی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور وجود دارد که امید است با ایجاد همکاری و تعامل هرچه بیشتر بین 2 دستگاه گام های موثری در زمینه توسعه مهارت فعالان این بخش برداشته شود.
کارگروه همکاری مشترک میان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با هدف ایجاد زمینه برای تعالی بیش از پیش فرهنگ و هنر، پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن و موازی کاری دستگاه ها و ایجاد فرصت های شغلی تشکیل شد.
3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.