به گزارش ایرنا، شورای اسلامی شهر مرند پس از برگزاری چندین جلسه جهت حل مشکل پروژه جواهر، در نهایت تصمیم گرفتند به جهت ضرورت امر ابتدا عملیات مسقف سازی این پروژه را انجام داده و سپس در مورد بقیه آن اقدام کنند.
در همین راستا و جهت تسریع در اجرای این پروژه، هفته قبل هیاتی متشکل از نمایندگان وزارت کشور و استانداری آذربایجانشرقی، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان ویژه مرند، شهردار و اعضای شورای شهر از محل پروژه جواهر بازدید کرده و پس از برگزاری جلسه ای 9 ساعته در محل فرمانداری مرند، بالاخره تصمیم شورای شهر مرند مبنی بر اتمام عملیات مسقف سازی پروژه را به تصویب رساندند.
در این جلسه همچنین قول اختصاص تسهیلات کم بهره 3 میلیارد تومانی به شهرداری مرند جهت اجرای این پروژه داده شد.
امروز هم نشستی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار مرند در مورد نحوه اجرای مصوبه مسقف سازی پروژه جواهر برگزار شد.
رئیس شورای اسلامی شهر مرند در این جلسه با اشاره به تعیین تکلیف پروژه های جواهر و قائم گفت: طبق توافقی که با حضور سرمایه گذار این دو پروژه قرار شد پروژه جواهر به شهرداری و قایم به سرمایه گذار محول شود و از این رو خواسته ما از شهردار این است که اولویت اصلی و اولیه شهرداری را در مسقف سازی پروژه جواهر قرار دهد.
مهدی علیپور با تاکید بر تسریع در اجرای پروژه جواهر گفت: لازم است شهرداری با تشکیل کمیته ای بر نحوه اجرای عملیات مسقف سازی پروژه جواهر در مرکز شهر مرند نظارت کرده و آن را با سرعت جلو ببرد.
عضو شورای اسلامی شهر مرند نیز با بیان اینکه شهردار و کارشناسان شهرداری باید با جدیت در مورد پروژه جواهر عمل کند، گفت: همه موظف هستیم در اولین گام عملیات مسقف سازی این پروژه را انجام دهیم .
اکبر یحیوی افزود: اتمام عملیات مسقف سازی در موعد مقرر هم اعتماد عمومی را ایجاد کرده و هم موجب تسریع در اجرای باقیمانده پروژه می شود.
طهماسب پور عضو دیگر شورای شهر مرند هم با بیان اینکه امروز بواسطه پروژه جواهر در آزمایش تاریخی قرار گرفته ایم؛ خاطرنشان کرد: در طول این مدت جلسات شورا تحت تاثیر دغدغه پروژه جواهر قرار گرفته بود تا اینکه سرانجام مصوبه های متعدد شورای شهر، تائید شورای تامین، حمایت های امام جمعه و نیز حضور نماینده مجلس کمک کردند تا عملیات مسقف سازی پروژه به تصویب برسد.
وی تاکید کرد: شهردار باید در اجرای این پروژه از افرادی استفاده کند که بدون ترس به کار خود بپردازد و کوچکترین استرسی به خود راه ندهد.
طهماسب پور از شهردار مرند خواست با نظارت کامل بر اجرای پروژه، افرادی که در این خصوص تعلل می کنند کنار بگذارد.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در شهر بواسطه عدم اجرای پروژه جواهر شرایط مناسب نداریم، برای حل این جریان، در کمیته اجرایی این پروژه مدیران جسور باید حضور داشته باشند.
مقصود استادی یکی دیگر از اعضای شورای شهر مرند هم با اشاره به جلسه مسوولین شهرستان با نمایندگان وزارت کشور گفت: تصویب اجرای عملیات مسقف سازی پروژه جواهر در سایه این جلسه نبوده بلکه نتیجه 16 ماه تلاش شورای شهر مرند است.
وی افزود: شورای شهر مرند ماه ها در جهت رفع این مشکل تلاش کرد منتها نیاز به زمان بود تا برخی موانع رفع شود .
یداله هاشم زاده عضو دیگر شورای شهر مرند نیز اظهار داشت: اکنون که عملیات مسقف سازی پروژه به تصویب رسیده فقط باید به اجرای آن فکر کنیم.
وی با بیان اینکه در اجرای پروژه جواهر باید از راههای قانونی و البته میان بر استفاده شود، افزود: از لحاظ روانی نیز باید باور لازم برای اتمام کار در کمیته اجرایی باشد .
شهردار مرند نیز در این نشست با اشاره به تصویب تسهیلات 3 میلیارد تومانی به مسقف سازی پروژه جواهر در جلسه نمایندگان وزارت کشور با مسوولان شهرستان؛ اظهار داشت: ما سعی می کنیم علاوه بر این مبلغ تصویب شده، جهت تسریع در اجرای باقیمانده پروژه جواهر نیز از وزارت کشور کمک بگیریم.
حسین کاوه اعلام کرد: با توجه به اینکه هزینه پروژه جواهر با کل اعتبار بودجه عمرانی شهرداری مرند برابری می کند تلاش ما این است عملیات مسقف سازی پروژه جواهر را در سه ماهه اول سال 98 به اتمام برسانیم.
شهردار مرند با بیان اینکه جابجایی تاسیسات از دیگر مشکلات عمده در اجرای این پروژه است، افزود: بعد از مسقف سازی پروژه مرکز شهر تلاش می کنیم با رفع این مشکلات، جهت اجرای ادامه پروژه جواهر، آن را به سرمایه گذار جدید واگذار کنیم.
وی گفت: هرچند اجرای پروژه جواهر در سال 98 اجرای بقیه طرح های عمرانی را تحت تاثیر قرار خواهد داد، ولی ما با تلاش بیشتر سعی خواهیم کرد با کمترین مشکلی کار را پیش ببریم.
شهرستان مرند در 57 کیلومتری شمال غرب تبریز و در محور ارتباطی اروپا و آسیای میانه قرار گرفته و دارای 2 بخش و پنج شهر و 9 دهستان و 129 آبادی بوده که113 آبادی دارای سکنه و 16 آبادی آن خالی از سکنه است. شهرستان مرند با جمعیتی افزون بر 245 هزار نفر سومین شهرستان پرجمعیت استان پس از شهرستان‌های تبریز و مراغه است.
9916/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.