مرتضی آبدار روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: مرحله اول ساماندهی این کمپ در قالب لکه گیری آسفالت راه دسترسی به کمپ تاکنون در طول 2 هزار و ٢٠٠ متر و به عرض متوسط 2 متر با هزینه 710 میلیون ریال اجرا شده و مرحله دوم نیز با اعتباری افزون بر چهار میلیارد ریال در دست اجرا بوده و طی ماه های آتی به اتمام خواهد رسید.
وی به برنامه های آینده میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در راستای تقویت زیرساخت های گردشگری شهرستان بناب اشاره و اضافه کرد: با توجه به ضرورت ایجاد مرکز اطلاع رسانی گردشگری در راستای ارایه خدمات و اطلاعات به گردشگران، احداث مرکز اطلاع رسانی گردشگری بناب به مساحت ١٥٠ مترمربع نیز در دستور کار قرار گرفته است.
آبدار با تاکید بر اینکه کمپ های گردشگری نقش مهمی در توسعه فعالیت های گردشگری ایفا می کنند، اظهار داشت: نقش کمپ ها در صنعت گردشگری در سه سطح اقتصاد گردشگری، توزیع و پراکنش گردشگر در نقاط مختلف بسیار مهم و تعیین کننده است.
وی از کمپ گردشگری قره قشون بناب به عنوان یکی از مناطق زیبای گردشگری با منظر طبیعی کوهپایه ای یاد کرد که با توجه به زیرساخت های اعمال شده در آن، امکان مناسبی را برای گردشگری در جنوب و جنوب غرب آذربایجان شرقی فراهم آورده است.
به گزارش ایرنا، کمپ قره قشون بناب که از سال ١٣٨٣ فعالیت خود را در قالب ١٢ واحد آلاچیق، سرویس بهداشتی، نمازخانه و بوفه آغاز کرده است و یکی از تفرجگاه های اصلی این شهرستان و استان می باشد که همه ساله در ایام عید نوروز به خصوص در روز طبیعت پذیرای مردم آذربایجان شرقی است.
قدمت محوطه کوهپایه ای قره قشون مربوط به دوران‌ های تاریخی پس از اسلام بر می گردد که در بخش مرکزی شهرستان بناب و در روستای خلیل وند در نزدیکی روستای تازه کند زوارق واقع شده است.
منطقه قهره قشون در سال ۱۳۸۲ با شماره ۱۰۰۵۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
کوه قره قشون به ارتفاع یکهزار و ۶۵۰ متر از سطح دریا، مکان مناسب برای تمرین کوهنوردان و مکانی زیبا و مناسب برای گردشگری است که به لحاظ تنوع خاکی دارای خاک مرغوب بوده و در بالا دست های این کوه امکان کاشت درخت و پوشش گیاهی وجود دارد.
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.