رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی گفت: مدیریت واحد شهری که ایده اولیه شوراها بود هنوز محقق نشده و شوراهای عالی استان‎ها می‌توانند الگو و ایده این موضوع را ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‎شرقی، داود بهبودی در دیدار با اعضای هیات رئیسه شورای اسلامی استان، اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی را اساسا راهبر، متولی، پایشگر و رصدگر توسعه می‎دانیم و با توجه به همین رویکرد هر قدر با پیکره جامعه ارتباط بیشتری داشته باشیم ، اثربخشی ما در توسعه بیشتر خواهد بود.
وی افزود: یکی از الزامات توسعه، داشتن نهادهای مناسب است که یکی از این نهادها شوراها هستند که هم از ظرفیت قانونی برخوردار بوده و هم در بدنه جامعه نهادینه شده‌اند.
بهبودی تاکید کرد: شوراها در شهرها یک پدیده اجتماعی به شمار می‎روند و صبغه سیاسی این نهاد چندان پررنگ نیست و در نتیجه می‎تواند صدای مردم باشد و اولویت‎بندی مطالبات مردم را منتقل کند.
وی خاطرنشان کرد: شورا باید به عنوان ابزار حاکمیت قانون مطرح و نهادی باشد که بتواند در اعمال قانون نقش موثری ایفا کند.
وی تصریح کرد: یکی از الزامات جریان توسعه، سرمایه اجتماعی، انسجام و اعتماد اجتماعی است که می‎تواند توسط شورا تقویت و یا تخریب شود؛ در شرایط فعلی تنها راه کسب شاخص‎های توسعه، تقویت سرمایه اجتماعی است.
وی متذکر شد: پارادایم قبلی توسعه که از بالا به پایین بود باید تغییر یابد و به جای این‌که از دولت انتظار تولید پروژه داشته باشیم، مطالبه پروژه باید از طرف مردم باید شکل گرفته و به تعریف و خلق پروژه‎های اثرگذار منجر شود.
در برخی مواقع پتانسیل شوراها تبدیل به تهدید می‎شود
در این دیدار رئیس شورای اسلامی، آذربایجان‎شرقی نیز گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم نوعی هم‌اندیشی و همیاری بین دولت و ملت ایجاد کنیم.
غلامحسین مسعودی ریحان افزود: شوراهای شهر و استان نهادی هستند که می‎توانند بیشترین تاثیر را در تصمیم‎سازی دولت داشته و هیچ نهاد و حزبی در این زمینه نمی‎تواند به پای شوراها برسد.
وی گفت: وجود شش هزار نفر عضو شورا در استان نشان دهنده این است که گستره آن به قدری بوده که در دورافتاده ترین روستاها تاثیرگذار و تاثیرپذیر هستند و اگر دولت‌ها بتوانند از این پتانسیل به نحو احسن استفاده کنند حمایت‌های مردمی در هر لحظه همراه آن‌ها خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان ما همواره روابط حسنه‎ای بین اعضای شوراهای استان و مدیران ارشد وجود داشته و موجب شده اتفاقات مبارکی برای استان بیفتد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.