محمد اشجعی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق نقشه های پیش یابی هواشناسی این سامانه همچنین موجب وزش باد گاهی به نسبه شدید، مه گرفتگی و کاهش محسوس دما می شود.
وی اظهار داشت: با توجه به شدت بارش باران، آبگرفتگی معابر عمومی و بارش برف در نواحی سردسیر و مرتفع استان، یخبندان، لغزندگی، کاهش دید افقی و اختلال در رفت و آمد در جاده های مواصلاتی و گردنه های برفگیر پیش بینی می شود.
معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی توصیه کرد، اقدام های پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز حوادث و خسارت های احتمالی انجام شود.
اشجعی ادامه داد: در سال آبی جاری ( اول مهر تا 5 دی) 96.2 میلی متر بارندگی در استان ثبت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 50.8 درصد و نسبت به بلند مدت 17 درصد افزایش یافته است.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.