مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از اجرای 28 پروژه به ارزش بیش از 35 میلیارد ریال توسط امور برق ائل گلی خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، عادل کاظمی،  دلیل اصلی اجرای پروژه های یاد شده را بهبود و افزایش پایداری شبکه توزیع برق عنوان کرد و گفت: با احداث چندین پست هوایی، ساماندهی شبکه‌های فشار متوسط هوایی و ایجاد و افزایش قدرت مانور در شبکه هوایی 20 کیلوولت، ضعف ولتاژ مناطق حساس و پر مصرف مرتفع شد.
وی ادامه داد: در این راستا 13 دستگاه پست هوایی با مجموع ظرفیت سه هزار و 855 کیلوولت آمپر با هزینه بالغ بر 10 میلیارد ریال احداث شده و به بهره برداری رسیده است.
وی از اجرای هشت پروژه توسعه فیدر، قدرت مانور و افزایش پایداری شبکه خبر داد و افزود: برای انجام این پروژه‌ها خط فشار متوسط هوایی دو مداره به طول بیش از هفت هزار و 400 متر و خط فشار متوسط زمینی به طول بیش از سه هزار و 400 متر جهت خروج دو عدد فیدر فشار متوسط جدید از پست یاغچیان و دو عدد فیدر فشار متوسط جدید از پست سعید آباد احداث شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در این راستا شش دستگاه سکسیونر هوایی جمعا با هزینه یک میلیارد ریال در نقاط مختلف مورد نیاز شبکه نصب شده است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: 138 دستگاه چراغ لاک پشتی در مناطق مختلف از جمله جاده باسمنج خیابان سبلان و کوی فردوس نصب شده است.
وی از هزینه کرد بالغ بر دو میلیارد ریال برای توسعه شبکه روشنایی معابر این امور خبر داد و افزود: 30 اصله پایه فلزی 14 متری و 77 اصله تیر بتونی به همراه بیش از یک هزار و 500 متر کابل کشی زمینی و احداث بیش از دو هزار متر فشار ضعیف هوایی و تعداد 100 دستگاه چراغ LED  در خیابان‌های دانشگاه، گلباد، و زعفرانیه توسط این امور اجرا شده است.
کاظمی با اشاره به پروژه انجام شده در مسیر دروازه تهران، متذکر شد: اصلاح و ساماندهی شبکه موجود و رفع حریم شبکه شامل 420 متر کابل کشی فشار متوسط زمینی در مسیر دروازه تهران تا هتل مرمر و احداث یک هزار و 767 متر خط فشار ضعیف هوایی در سایر نقاط از اقدامات انجام شده در این محل می باشد.
وی همچنین افزود: تعداد 23 دستگاه ترانسفورماتور هوایی در پست های کم بار و پر بار با هزینه بالغ بر دو میلیارد ریال در مناطق مختلف شبکه جابه جا شده است.
وی خاطر نشان کرد: از دیگر پروژه‌های انجام شده توسط این امور، رفع حریم خطوط فشار متوسط هوایی و تبدیل آن به خطوط زمینی به طول 650 متر و رفع کانون های خطرخیز شامل نصب 11 اصله تیر بتونی زیر خط فشار متوسط هوایی را می توان نام برد.
گفتنی است اصلاح ارتفاع دو دستگاه ترانس هوایی در جاده تهران، اصلاح 20 دستگاه درب پیلار، 50 مورد تعویض تابلوهای فرسوده و نصب 13 دستگاه تابلو تجمیع جدید در نقاط مختلف شبکه از جمله اقدامات امور برق ائل گلی است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.