محمدرضا پورمحمدی روز جمعه در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی بزرگراه تبریز- اهر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه جاده تبریز-هریس- اهر یکی از محورهای پرترافیک استان است، افزود: با توجه به ترافیک سنگین این جاده و وقوع سوانح رانندگی در آن، این بزرگراه به طول 90 کیلومتر طراحی شده و در سه قطعه در حال ساخت و اجراست.
وی اظهارداشت: در زمان حاضر 45 کیلومترآن زیر بار ترافیک رفته و بقیه با پیشرفت بالای 75 درصد در حال ساخت است و امسال 22 کیلومتر آن آماده است و قرار شده در دهه فجر امسال زیر بار ترافیک برود.
پورمحمدی ادامه داد: برای 9 کیلومتر باقی مانده نیز با توجه به شرایط اقلیمی، منتظر بهبود آب و هوا برای آسفالت ریزی هستیم و 13 کیلومتر بقیه از کل بزرگراه با پیشرفت 30 درصد در حال ساخت است و تمام ابنیه ها احداث شده است و امیدواریم کل طرح در سال 98 به اتمام برسد.
وی با اشاره به اینکه این طرح جزو پروژه‌های اولویت ‌دار استان است، گفت: اعتبارات این طرح با توجه به اینکه یک طرح ملی است تامین شده و از نظر منابع مالی هیچ مشکلی متوجه این طرح نیست و در حال حاضر عمده ترین مشکل این طرح شرایط اقلیمی است که اگر شرایط آب و هوا اجازه بدهد آماده آسفالت‌ریزی قطعه های باقی مانده از 31 کیلومتر تعهد شده امسال هستیم.
شهرستان هریس با حدود 70هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
/3071/3038/7227
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.