به گزارش ایرنا، پورمحمدی از چهره های شناخته شده و علمی تبریز است که یک بار در دولت اصلاحات و بار دوم در دولت تدبیر و امید، ریاست دانشگاه تبریز به عنوان دومین مرکز دانشگاهی قدیمی کشور پس از دانشگاه تهران را بر عهده داشت.
در حالی که در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر معرفی پورمحمدی به عنوان گزینه وزارت کشور برای نمایندگی عالی دولت اعتدال در آذربایجان شرقی در رسانه ها منتشر شد، امروز صبح/چهارشنبه/ با رای هیات وزیران به عنوان استاندار آذربایجان شرقی تعیین شد.
محمدرضا پورمحمدی متولد 1337، تبریز و رئیس سابق دانشگاه تبریز است.
وی پس از اتمام دوران تحصیلی ابتدائی و متوسطه در سال 1356 وارد دانشگاه تبریز شد و دوره کارشناسی خود را در رشته جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری در سال 1363 به پایان رساند؛ پورمحمدی در سال 1365 با استفاده از بورس تحصیلی عازم کشور انگلستان شد و فوق لیسانس و دکترای خود را در رشته برنامه‌ریزی شهری در دانشگاه کاردیف (UWIST) اخذ کرد.
او پس از اتمام تحصیلات در سال 1369 به ایران برگشت و در دانشگاه تبریز شروع به کار کرد بین سال‌های 1370 تا 1384 در سمت‌های رئیس دانشکده، معاون دانشجویی و فرهنگی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و رئیس دانشگاه تبریز مشغول خدمت بود.
3093/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.