معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از تشدید نظارت بر تخلفات بیمارستانی، خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، دکتر حجت پورفتحی در اولین دوره آموزشی و کارگاه توانمندسازی کارشناسان نظارت بر درمان اظهار کرد: با برگزاری این دوره، تلاش داریم تا با بهینه کردن نظارت‌ها، حداقل حقوق بیماران را رعایت کنیم.
وی، رعایت حداقل‌های ایمنی بیماران را از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه دانست و گفت: بخش نظارت تلاش دارد تا با بی طرفی، فرصت را برای سوء استفاده کنندگان تنگ کند و از سوء استفاده و اجحاف در حق دیگران، جلوگیری کند.
وی تاکید کرد: مسیر، چندان هموار نبوده و این بر هیچ کس پوشیده نیست، اما تصمیم بر این شد که با بیمارستان‌های متخلف، به طور جدی‌تری برخورد شود و قطعا با تبعات آن نیز مواجه خواهیم شد.
گفتنی است؛ اولین دوره آموزشی و کارگاه توانمندسازی کارشناسان نظارت بر درمان با حضور کارشناسان نظارت دانشکده‌های قطب شمال غرب کشور، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و در سالن کنفرانس مرکز ملی مدیریت سلامت به مدت دو روز در حال برگزاری است.
رئیس اداره‎ی نظارت و اعتباربخشی امور درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه تاکید کرد: ارتقاء سطح کیفی و نحوه آشنایی همکاران با مقررات نظارتی، مهم‌ترین هدف ما است.
 کاظم محدث‌نیا با بیان این مطلب گفت: در راستای اجرای برنامه عملیاتی دانشگاه‌های علوم پزشکی شمال غرب کشور، تکالیفی از سوی وزارت بهداشت محول شده است که برگزاری اولین کارگاه توانمندسازی کارشناسان نظارت بر درمان با حضور دانشکده‌های قطب شمال غرب کشور، از آن جمله است.
وی اضافه کرد: موضوع اصلی این کارگاه، آشنایی کارشناسان نظارتی با نحوه نظارت بر مطب‌ها، موسسات و دفاتر کار است.
وی افزود: آشنایی با قوانین و مقررات نظارتی بر امور موسسات و درمانگاه‌ها نیز از دیگر مباحث مطرح شده در این کارگاه است و این موضوع در چهار الی پنج محور بررسی می‌شود که نحوه نصب تابلو، وضعیت ورودی مطب و سردرب و حتی راه پله‌ها و رعایت محورهای بهداشتی و قوانین و مقررات دستورالعمل‌ها در این خصوص، از آن جمله هستند.
 محدث‌نیا خاطرنشان کرد: آیین نامه‌های نظارتی که برای هر قسمتی جداگانه تببین شده نیز در این کارگاه، مورد بررسی قرار می‌گیرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.